[Pardus-kullanicilari] Windows pardus suse

hüseyin bilen bilenhuseyin at hotmail.com
14 Mar 2006 Sal 16:40:52 EET

Sayın Arkadaşlar
10 gün önce elime geçen SUSE 10.0 DVD sini ikinci hardımın boş partisyonuna
kurdum Grubda windows ve Suse den başka seçenek yoktu Halbuki dirinci
hardımın ikinci bölümü ile ikinci hardımın ilk bölümünde birer tane toplam
iki pardus kurulu idi Suse den Hard bölümlerine baktığımda
/dev/hda1      NTSF            windows
/dev/hda2       ext3            (Pardus)
/dev/hdb1                         extend
/dev/hdb2      swap
/dev/hdb3      FAT              Boş
/dev/hdb4      Linux nativ     Suse
/dev/hd5        ext3             (Pardus)
/dev/hda6      FAT              Boş
Forum lardan birirnde gördüğüm grub la ilgili bölümü kopyaladım orada
birinci hardda windows ve suse ikinci hardın başına pardus yükleyince grub
bozulmuş
pardus grubuna girerek grubu tekrar oluşturmuş bende Suse nin yast2 ile grub
yazılımına girdim Mantık yürüterek aşağıdakileri girrdim save ettim
### Pardus Menu  ###
     title Pardus 1.0
     kernel (Hd0,1) /boot/kernel-2.6.14.4-15 root/dev/hd0,1
video=vesafb:nomtrr,pmipol,ywrap,1024x768-32 at 60
     splash=silent,fadein,theme:pardus CONSOLE=/dev/tty1 lang=tr quiet
### Pardus  Menu Sonu  ###
Açılıştaki grub da yerini aldı üzerine tıklayınca pardus açılmaya başladı ve
     VFS:Cannot open root device "<NULL>"or unknown-block (8,2) Please
append a correct "root"=boot option
     kernel panic-not syncing : VFS : Unable to mount root fs on
unknown-block
yazıları en alt iki satır olarak çıktı ve durdu amatör ve acemi linux
kullanıcısı olarak ne yapacağımı bilemiyorum daha evvel Muharrem arkadaşımın
ve onur arkadaşımın önerileri ile oluşturduğum grub da pardus açılımı ile
ilgili hiçbirşey olmamış idi şimdi ise açılır gibi biryere kadar ilerliyor
verdiğim root adresinin bir yerinde hata var takılıp kalıyor.Öneri ve
yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

E-postalarınızı ve kişisel bilgilerinizi MSN PC Koruma ile güvenlik altına
alın! http://www.microsoft.com/turkiye/guvenlik/