[Pardus-kullanicilari] Pardus Çalışan ve Slax Live

Bugrahan KORKMAZ kickboksor at gmail.com
13 Mar 2006 Pzt 18:00:13 EET

Selamlar,

Bu konuyu yanlış yere yazmış olabilirim ama bir fikrim var bunu
geliştiricilere önermek ve sizinle paylaşmak istedim...

Şimdi Slax Live CD si benim bildiğim 180 mb bir CD. Ve bu cdye istediğimiz
programları yükleyebiliyoruz. Nasıl? CDyi yazdırmadan önce Slaxın sitesinden
istediğimiz modülü (program anlamında / module) alıp isodaki module dizini
altına atıyorsunuz. Sonra iso yu CDye çektiğimizde bu istediğimiz programlar
yüklü olarak geliyor... Sonra bunu ya bir flash diske ya da compact disc'e
(Türkçe'de yoğun disk olarak geçiyor) yazabiliriz...

Benim isteğim pardus çalışan Cdnin de bu tarz bir yapıya sahip olması. Neden
derseniz hem pardusumuzu istediğimiz yere yoğun diskle götürücez (çok havalı
olur) hem de başkalarına pardusu tanıtıcaz. Belki acemilerin kullanamadığı
hddlerini pardus çalışan ile fdiskliycez. Böylece özenecekler ve kuracaklar.
En azından Çalışan CDyi kullanacaklar.

"Neden 700 mb lik CDyi kullanmıyorsun?" derseniz, ben öyle büyük bir cdyi
yanımda taşımaktan zevk almıyorum. Hem de pardusun büyüleyici olaması
açısından modüllü ve bir yoğun diske sığabilecek yapıda olmasını
istiyorum...