[Pardus-kullanicilari] HP 1020 Laserjet Yazıcısının Kurulması

Aydin Demirel aydindem at gmail.com
11 Mar 2006 Cmt 17:20:13 EET

Merhaba. Pardus kurduğum bir makineye HP 1020 yazıcısı bağlıydı.
Bilgisayarı ve yazıcıyı kullanan kişi için önemli bir sorundu yazıcıyı
kullanamamak. Uzun uğraşlardan sonra yazıcıyı kurabildim ve çıktı
alabildim. Elinde bu tür yazıcı olanlar için yaptığım işlemleri adım
adım yazıyorum.

1.) İlk olarak http://support.ideainformatica.com/hplj1020/ bu adresten
foo2zjs dosyasını indirin ve bilgisayara açın.
2.) açtığınız dizin içinde konsoldan sırasıyla şu işlemleri yapın:

$ make
# make install
# make install-hotplug

3.) Daha sonra açtığınız dizin içinde bulunan foo2zjs-wrapper betiğini
açarak
      1|letter)       PAPER=1;        paper=letter;    XDIM="10200";
YDIM="6600"
               set_clipping 204 102    204 106

satırını;

set_clipping 108 94     108 98

olarak değiştirin.

4.) yine konsoldan root olarak /etc/init.d/cupsd restart komutunu
vererek yazıcı servisini yeniden başlatın.

5.) Ayarlardan yazdırma yöneticisine giderek yazıcıyı root hakları ile
ekleyin . (Sürücüyü kurduktan sonra 1020 listeye gelecektir).

Artık yazıcınız kullanıma hazırdır. Herhangi bir sorun olursa cups
servisini yeniden başlatın ya da yazıcınızı kapatıp açın.

Kolay gelsin.