[Pardus-kullanicilari] dosya sistemi karakter kodlaması & türkçe karakterler

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
11 Mar 2006 Cmt 00:33:47 EET

ext2 olarak formatlanmış partisyonlar üzerinden Pardus ile Windows XP
arasında dosya paylaşımı yapıyorum. Windows tarafında diski Ext2IFS
(http://www.fs-driver.org/) ile bağlıyorum.

Pardus'ta girilen türkçe karakterler XP'de, diğer tarafta girilenler de
Pardus'ta bozuk çıkıyor. Ntfs diskleri utf8 ile bağladığımıza göre
buradan XP'nin dosya sistemine utf8 ile yazdığını varsayıyorum.
Pardus'un da "hertarafım unicode'dur" diye bir iddiası var ama...

Bu dosya paylaşma işlerini türkçe karakter sorunu yaşamadan nasıl
çözebilirim? Ya da Pardus (ext2) dosya sistemlerini hangi kodlama ile
bağlıyor?

NOT: K3b ile yazdığım cd/dvd'lerin kontrolünde problem çıkıyor (uluzilla
#2018), bu karakter sorununu çözebilirsem o da çözülecek gibi.