[Pardus-kullanicilari] Maduriyet

Ünal Özüm sofamor at gmail.com
8 Mar 2006 Çar 16:11:35 EET

08.03.2006 tarihinde Fırat Cem Tezer <fct at dengemerkezi.com> yazmış:

> Evet bende sizin kadar heyecanlıyım Pardus konusunda.

Fırat bey.. Pardusla ilgili biraz daha hüzün ve azıcık ta öfke içeren
düşüncelerimi pardus kullanıcılarına gönderdim, ama yönetici forma koymadı.
Büyük hevesle iş yerimdeki arkadaşlara bahsettim. Kurmalarını önerdim hatta
bir kaçına da kendim bizzat kurdum.
Bana her "sorun varmı? nasıl kullanımı?" şeklindeki sorularına hep "çok iyi
gayet güzel çalışıyor , temel ve orta düzey bilgisayar kullanıcıları için
ideal, içerisinde her şey var sizin bişey yapmanıza ihtiyaç yok" şeklinde
cevaplar verdim. Ama donanımla ilgili özelliklede yazıcı sorunları beni
oldukça zorladı. Daha yeni bir yazıcı değişikliği yaptım ve hala yeni
yazıcıyı kullanabilmiş değilim. Tüm mesaimi bilgisayar başında bu sorunu
çözmeye çalışarak geçiriyorum. Sağolsunlar bilen insanlar çözümler
üretiyorlar ama iş yerimdeki insanların bir sorunu ilet cevabını uygula
işlemine ayıracak zamanları yok.
Üç tespit yapmalıyım:
1. Evet bir işletim sistemi öyle iki günde sorunsuz kullanılır hale gelmiyor
(örn Windows. Çok iyi  hatırlıyorum 95 ve 98 de habire format attığımızı
günleri).
2. Ancak Pardus yeni değil. Yani bilinen yıllarca kullanılmış Linux üzerine
yapılanmış. Linux versiyonlarında yaşanılanlarla bir şeyler öğrenilmiş
olmalı diye düşünüyorum.
3. Windows kemiklerimize kadar işlemiş. Onu hem kendi alışkanlıklılarmızdan,
hemde kendimiz dışında ki insanların ellerinden, ayaklarından ve
kafalarından çıkarmak çok zor.
Sevgiler,