[Pardus-kullanicilari] Konsol, UTF-8, iso8859-9

Arman Aksoy armish at linux-sevenler.org
8 Mar 2006 Çar 16:06:00 EET

Merhaba,

Zorunlu olarak yaptığım bir işten dolayı, iso8859-9 ile kodlanmış metin dosyaları ve veritabanları ile uğraşmak zorundayım ve görünüşe göre de uzun bir süre devam edecek bu bağımlılık. Şimdilik, Türkçe karakterleri başka bir dosyadan yamuk yumuk göründükleri şekilleri ile kopyala/yapıştır yapıyorum. Ya da "iconv" ile dosyaların karakter kodlamalarını değiştiriyorum. Fakat takdir edersiniz ki bu çok fazla zaman kaybı yaratıyor. Dün LC_ALL VE LANG  değişkenlerini "tr_TR.iso8859-9" olarak atayıp çalışmayı denedim ama pek başarılı bir fikir olmadığını gördüm.

Konsol için şimdilik yakuake kullanıyorum, ama konsole'da da çözüm üretilebilecekse konsole'u kullanabilirim. Bu vim kullanıcısına bir öneri verebilir misiniz acaba?

--
Arman (Armish) Aksoy
http://lfs.geleceklinux.org