Re: [Pardus-kullanicilari] harddiskin diðer bölümlerine ulaþma

Bülent Potur bpotur at gmail.com
5 Mar 2006 Paz 10:10:23 EET

Merhaba,
İstediğinizi yapmak için, her seferinde masa üzerindeki sistem yazılı
bilgisayar resmini tıklayacaksınız. Çıkan pencerede bu kez depolama ortamı
yazan bilgisayar resmini tıklayacaksınız. Sonra partisyonları ifade eden
bazı resimler çıkıyor. Ama hepsi de aynı büyüklükte ise bunlara bakarak
ayırmanız imkansız. Sözgelimi birkaçının üzerinde 10G Depolama Orrtamı,
bazılarında 6.5 G depolama ortamı yazalabilir. Bazılarında ise anlaşılır ya
da anlaşılmaz harfler bulunabilir. Bu simgeleri tek tek tıkladığınız zaman
ilgili hard disk bölümleri mount olmaktadır (bağlanmaktadır). Siz ayırıncaya
kadar veya bilgisayarı açıp kapatıncaya kadar bağlı (mounted) kalmaktadır.
Yani Bilgisayarı her açtığınızda bu işlemi yapar iseniz hard diskinizde
Pardusun görebileceği her bölümü görürsünüz. Kısa yolunuz da çalışır.
Biraz daha yakın incelemek isterseniz önce tüm bölümleri bağlamadan önce
sonra da tüm bölümleri bağladıktan sonra /etc/mtab dosyasını kwrite ile
inceleyin. fstab  dosyası bilginiz var ise tüm bölümlerin otomatik olarak
nasıl şiir gibi bağlanmış olduğuna hayran olun.
mtab dosyasını farklı kaydedip "/media"  dizgesini "/mnt" olarak değiştirmek
daha sonra /mnt dizininde hda7 (/mnt/hda7) gibi dizinler oluÅŸturmak,
değiştirilmiş mtab dosyasını fstab dosyası içerisine uygun şekilde
yapıştırmak gibi ev deneyleri ile kalıcı olarak bilgisayarınıza uygun
sürekli bağlı hard disk bölümlerine kavuşabileceğiniz gibi yeterince bozmayı
başarır iseniz Pardus hiç açılmayıp yeniden kurmanız da gerekebilir.
Kolay gelsin