[Pardus-kullanicilari] Uzak Kullanıcılar

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
23 Haz 2006 Cum 14:33:03 EEST

 Merhaba,

Perşembe 22 Haziran 2006 01:33 tarihinde, Şenol EKER şunları yazmıştı:
> Selamlar Onur Bey;
> Uzunca uğraşlardan sonra gerekli anahtarı True yaptım. Uzunca uğraşlar;
> çünkü masaüstünü kullanarak bu dosyaya müdahale edemedim. Konsoldan ve
> "birazcık linuxçu" bir  arkadaşın yardımı ile becerdim.

 Eğer yetkili kullanıcı ile işlem yapmak istiyorsanız

programlar->sistem->daha fazla uygulama->dosya yöneticisi - yetkili kullanıcı
aracını kullanabilirsiniz

> Sonra diğer bilgisayara cygwin kurma maceram oldu. 11 MB'lık bir dosya
> diske kurulunca 100 MB yer istiyor. Eh, biz de son model bir makinadan
> bahsetmiyoruz doğal olarak. Neyse bunu da hallettik.
> Ancak cygwin'i çalıştırdığımda, windows altında çalışan bir linux emülatörü
> gördüm ben. Ya da öyle algıladım. Bununla uzak erişim nasıl yapılabileceği
> hakkında hiçbir fikir yürütemiyorum.

 yanlış hatırlamıyorsam

 Xwin.exe -ac -query uzak_bilgisayar_adresi

 gibi bir komutla çalışıyordu.

> İstemci tarafında mstsc gibi birkaç kilobaytlık bir program bekliyordum
> doğrusu. Halbuki diğer makinaya da aşağı yukarı linux kurmuş olduk.
> Bu yüzden bir yerlerde bir yanlış yaptığımı düşünüyorum.
> Şimdi yapmam gereken nedir? Bir şeyleri yanlış mı anladım acaba?

Eğer diğer bilgisayarda içinde X gelen bir linux dağıtımı kullanıyor
olsaydınız bir kaç kb bile kullanmanıza gerek olmayacaktı. Örneğin bir linux
sistemden diğerine bağlanmak için

 X -query sunucu_adresi :1

 gibi bir komut yeterli oluyor. Hatta örneğin kdm kullanıyorsanız uzaktaki
bilgisayarları araştırıp uzak bağlantı yapıp yapamayacağına bakması için
(yine kdmrc ayar dosyasından) ayarlayabilirsiniz, böylece bilgisayarınız
açıldığında uzaktaki bir bilgisayara giriş yapabilirsiniz.

 Windows tarafında hangi çözümler daha kullanışlı, hangi yazılımlar var vs.
gibi bir bilgiye sahip değilim. Bu konuda biraz daha araştırma yapmanız
gerekecek.