[Pardus-kullanicilari] Pardus'u nerede kullanıyorum?

Ali Tunca Tüfekçibaşı alituncat at gmail.com
28 Tem 2006 Cum 22:12:37 EEST

28.07.2006 tarihinde Görkem Çetin <gorkem at pardus.org.tr> yazmış:

> [...]
> 1.0 ya da 1.1 alfa kullanıyor ve çok da memnun. Bazıları da diğerlerinin
> ne yaptığını öğrenmek, örnek başarı hikayelerini duymak ve ona göre adım
> atmak istiyor.
>
> Eğer Pardus ile önemli bir başarı sağlamışsanız (örneğin çözülemeyen bir
> problemin üstesinden gelmek, maliyet avantajı yaratmak, işlerin daha
> hızlı çözülmesini sağlamak, güvenliği artırmak, memnuniyeti artırmak vb)
> aşağıdaki soruları yanıtlayabilir misiniz? Verilecek teknik detaylar ve
> "nasıl" sorusuna yanıtlar diğer Pardus meraklılarının da konuyu daha iyi

- Pardu 1.1a2  evdeki b.sayarımda kurulu
- Pardus 1.0 ise işyerimdeki P3 866 işlemcili 128 mb ram'li ve 15GB hdd'li
b.sayarın ikinci yarısında kurulu olarak kullanıyorum

- Kaç makinede Pardus kurdunuz?

- İşim gereği birkaç b.sayarda kurdum fakat  müşterilerim b.sayarı oyun
amaçlı aldıkları için silmek zorunda kaldım

- Hangi yazılımlar işinize yaradı?

- Evimdeki b.sayarda standart kullanıcıyım ağırlıklı olarak ooo kelime
işlemciyi kullanıyorum (bazı müşterilerimin yazılarını hazırlıyorum)
- İşyerimdeki b.sayarda ise donanım test amaçlı olarak ms windows'u
kullanmak zorunda kalıyorum

- Hangi ürünlerin gelişmesi gerektiğini düşünüyorsuz?

- Buna karar vermek çok zor hergün yeni bir cihaz çıkıyor ve linux desteği
yok ise benim gibi OEM işiyle uğraşıpta linux konusunda sadece kullanıcı
olmanın ötesine geçemediğimden elim kolum bağlanıyor.

- Hangi ürünlerin eklenmesi gerektiğini düşünüyorsunuz?

- Muhasebe - stok takibi proramlarının eklenmesi gibi
- Mimarlık bürolarının kullandığı AuotCad benzeri ve Şehir Planlamacılarının
kullandığı NetCad gibi (biraz abarttım galiba)
             Not: Burada bahsettiğim programları isteyen müşterilerim
dizüstü b.sayarlarında Pardus'u kullanmaktalar ve programlar için benden
çözüm bekliyorlar.

- Bundan sonraki planlarınız nedir?

- Pardus'u gerektiği  gibi tanıtabilmek

Bu sorulara bilgisayar üreticileri, OEM dağıtıcıları, yazılım