[Pardus-kullanicilari] Ekran ayarları & Font Durumu

Taha Ozket tahaozket at gmail.com
16 Tem 2006 Paz 17:08:40 EEST

Merhaba,

Pardus 1.1alpha1 kurulu olan sistemimde ilk önce renk çözünürlüğünü
24bit e çıkarmak için xorg.conf ta gerekli değişikliği yaptım. Daha
sonra vestel 19" monitörümde 1280*1024 çalışırken çok zorlandığımdan
(simgelerin üstündeki yazıları bile göremiyorum; aslında 1280*1024
çözünürlükte windows üzerinde çok rahat çalışabiliyorum) çözünürlüğü
1024*768 e düşürdüm. Font ve pardus diye aratınca çıkan wiki-sitesinde
(1) yazılanları uyguladım. Şöyle bir ekleme yaptım;

Section "Monitor"
   DisplaySize   211 158
EndSection

Fontların daha güzel görüneceğini beklerken şimdi daha abidik-gubidik
şekilde fontlar büyüdü, sitelerin isimleri firefox taki yerlerine
sığmamaya başladı. Tamamen Pardus'a geçmek için gerekli herşeyi
sağladım, -QT geliştirme ortamına bile merak saldım, tek amacım
QT,Eclipse ve PostgreSQL zaten :) Ancak bu font problemini
halledemedim. Oturaklı birşekilde olması gerektiği gibi fontları siz
nasıl ayarlıyorsunuz? Web sitelerinde, menülerde ve her yerde. En iyi
olmasa da olması gerektiği gibi olması için neler  yapıyorsunuz? Merak
ediyorum.

Ek olarak şunu da belirtmek istiyorum;
Bu alpha sürümünde bilinen bir problem mi bilmiyorum. Uluzilla'da
arattım, herhangi bir şey bulamadım. (Geçmiş tarihlerde iconsetlerle
ilgili birkaç hata raporu dışında) Örneğin Pardus -> Programlar
menüsündeki ikonların tümü bulanık. Bu bilinen birşey mi yoksa benim
ayarlarımdan kaynaklanan bir hata mı?

İyi çalışmalar.

(1)http://wiki.linux-sevenler.org/index.php/NASIL_Pardus_Yaz%C4%B1tipi_G%C3%BCzelle%C5%9Ftirme