[Pardus-kullanicilari] AIM Messenger

Koray Löker loker at pardus.org.tr
12 Tem 2006 Çar 12:59:18 EEST

Merhaba,

Çarşamba 12 Temmuz 2006 11:53 tarihinde, Yahya A. ERTURAN şunları yazmıştı:
> Pardus'a AIM 1.5 kurmak istiyorum. .tgz paketi var, bilgi için;
Kopete ile AOL, Yahoo! Messenger gibi protokollere bağlandığınızda bir sorun
yaşadığınız için mi AIM kurmak istiyorsunuz?

Hayır, ekran görüntülerine baktım acaip işler yapan (MSN'in bazı istemcileri
pencerelerin titremesi falan gibi acaip işler yapıyorlar) bir yazılıma
benzemiyor.

Kopete standart mesajlaşma işlemi, dosya transferi ve kamera aktarımı gibi
işlemleri destekleyen tüm protokoller için sorunsuzca yaparken, gerçekten
anlamsız bazı özellikler yüzünden her sistem için ayrı istemciyi
destekleyecek paketçi yaratmak kaynak israfı gibi geliyor...

İlk başlarda aynı işi yapan iki yazılım CD'de yer almasın demiştik, bunun depo
için bile lüks kaçacak yanları olduğunu düşünen geri kafalılardanım. Ayrıca
kopete kio altyapısı sayesinde diğer KDE yazılımları ile inanılmaz iyi
anlaşyor... KMail ya da Kontact ile IM servislerini bir araya getirdiğinde
çok işlevsel olabiliyor. Bu AOL, MSN gibi servislere özel yazılan
yazılımlarda öyle bir şansımız yok... Pardus'un en kullanışlı bazı altyapı
özelliklerinden iki pencere titremesi için vazgeçmek yazık oluyor diye
düşünüyor, öneriyorum...

--
Koray Löker
<-- Özgür işletim sistemi: http://www.pardus.org.tr -->