[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1 grup yapılandırmasında hata

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
11 Tem 2006 Sal 10:15:02 EEST

Merhaba;

On Monday 10 July 2006 22:18, Hasan Ozcelik wrote:
> Özür dileyerek,son kez bu liste içeriği dışında yazıp,her kim ne derse
> desin bir daha bu yönde bir kelime dahi yazmayacağım:
> Sayın arkadaşım,keşke,yakın zamanda yitirdiğim kardeşimin gülen
> yüzünün olduğu diskimdeki video görüntülerini bilinçsizce
> formatlamadan az önce,sizin gibi bir-kaç dostla iletişim kurma
> olanağım olsaydı.
> Saygılar.

Oncelikle, degerli bilgilerinizi kaybettiginiz icin uzuldum. Keske olmasaydi,
ama olduysa da kurtarmak icin elimizden geleni yapmaya calisalim.

*** İlk adim olarak, kurulum sirasinda :

 tum diski kullanma secenegini secmeniz
veya
bilgilerinizin bulundugu disk bolumunu pardus kurulumu icin isaretleyip
bicimlendirilmesini istemeniz

durumları disinda YALI kafasina gore harddiskinizi formatlamiyor. Boyle bir
durumda sadece windows onyukleyicisi calismaz hale gelmis ve sisteminizi
acamiyor olabilirsiniz. Test etmenin kolay yolu, knoppix gibi bir live linux
cdsi ile boot edip adi gecen disk bolumlerinin ve icindeki bilgilerin yerinde
durup durmadigina bakabilirsiniz. Bilgiler yerindeyse sadece windows
onyukleyicisinin tekrar kurulmasi sorununuzu cozer.

*** Eger diskiniz formatlanmis ise, daha onceki e-postalarda tavisye edilen
tipte araclar kullanmayi deneyebilirsiniz. Maalesef bu araclar hakkinda
pratik bir bilgim yok, teorik olarak henuz uzerine yeri veri yazilmamis
verileri kurtarabilirler diyebilirim sadece.

Eger disk bolumleriniz yukarida listeledigim kurulum seceneklerini
**secmediginiz** halde  bicimlendirildiyse, bu konudaki hata raporunuzu
gormek isteriz, zira boyle bir hata hic raporlanmadi bugune kadar,
dolayisiyla hicbir gelistiricinin buna karsi yapabilecegi birsey yok.

Ama diskinizi bu seceneklerden birini (yanlislikla da olabilir) secerek
diskinizi bicimlendirdiyseniz ya da daha sonra sistemi acmaya calisirken bir
sekilde disk yapisini bozduysaniz, bunun Pardus'un alfa olmasiyla ya da su
anda windows disk bolumleri olan makinelerde acilmamasiyla pek bir ilgisi
yok. Ubuntu da kursaniz, WindowsXp de, "al bu diskin tumune kur" derseniz,
once bir uyari goruntulenir "Verileriniz silinecektir, emin misiniz"
icerikli, sonra da disk bicimlendirilecektir - Yalinin (Pardus kurulum
yazilimi) yaptigi da bu. Yalinin bu konudaki davranisi burada tarif etmeye
calistigim gibi olmadigini, kullanisli olmadigini, hatta kafa karistirici
oldugunu da dusunuyor olabilirsiniz, bu durumda da fikirlerinizi duymak
isteriz.

Ote yandan, bu yayinlanan surumun ALPHA oldugu, test amacli oldugu hem
gelistiriciler tarafindan yapilan duyuruda belirtildi, hem de bu listedeki
bir cok e-postada.. "Bu surum sunucuya koyulmamaliydi" fikrinize ise
katil(a)miyorum, ozgur yazilimlar bu sekilde gelisiyor - Bu surum sunucuya
konulmasaydi, bu surumu sadece gelistiriciler test edeceklerdi, ve tahminen
bu sorunun farkina varmayacaklardi - eger farkina varmis olsalardi zaten ilk
anda duzeltmis olurlardi.

Ozetleyeyim - biraz uzun bir e-posta oldu -

** Sorun cok ciddi bir sorun - ama bu yazilim gelistirme modelinde bu tip
sorunlar ancak Alpha, beta, RC gibi test surumleri amaci ile cozulebiliyor.
Bu en mukemmel yontem olmayabilir, ama elimizdeki yontem bu.

** Fakat sorun ortaya ciktigindan beri sizin tarif ettiginiz sekilde verileri
silmesi ile ilgili herhangi bir hata raporu gelmediginden, basiniza ne
geldigini ancak tahmin edebiliyoruz. Umarim dedigim gibi sadece acilamayan
bir sisteminiz vardir, verileriniz de yerli yerinde durmaktadir.

** Bu surumun bir test durumu oldugu ve her durumda bazi riskler icerdigi hem
surum duyurusunda, hem de baska e-postalarda bir cok kez dile getirildi,
ozellikle surum yayinladiktan bir kac saat sonra bu listeye dusen uyari
e-postasinda "degerli bilgilerinizi yedeklemeden bu surumu **kesinlikle**
kurmayin" uyarisin alti cizildi.

Son olarak, verilerinizi kaybettiginiz icin gercekten uzgunum. Ama "insanlara
windows bolumunuz varsa kurmayin dedim, kotu birsey mi yaptim" demissiniz,
bence mailleriniz uyarinin biraz otesine gecmis.

--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693