[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1 grup yapılandırmasında hata

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
10 Tem 2006 Pzt 19:43:40 EEST

Selamlar,

Pazartesi 10 Temmuz 2006 19:24 tarihinde, Hasan Ozcelik şunları yazmıştı:
> Belirtilen hata kaydındaki açıklama sorunu çözmüyor.
O kaynakta anlatılanlarla çözüme ulaşmanız önemli değil zaten. O kaynakta
normal şartlar altında hata bildirimi ve ayrıntıları olması gerekirdi fakat
kullanıcılar forum yapısına dönüştürdüler ;)

> Pardus 1.1 a,windows yüklü pc'lere kurulamıyor.
> Bu ara,benim gibi deneyimsiz olan tüm kullanıcılara önemle anımsatmak
> isterim:
> Sakın olaki,windows+pardus yüklü diskinize pardus 1.1a'yı
> kurmayın.
Zaten kurmamaları gerekiyor, Alpha sistemleri çok deneyimli bir kullanıcı
olsanız bile sürekli kullandığınız sistemlerde denememeniz gerekir. Hatta bir
uyarı maili bile yazılmıştı listeye [1]

> Grubkurulamıyor ve diğer işletim sistemlerinize de
> ulaşamıyorsunuz.Tüm verilerinizi yitirme riskiniz var.
Grub uçsa da tüm verilerinizi kaybetmezsiniz,çözümü var[2] fakat zaten kurulum
sırasında önemli verilerinizin yedeğini alın diye belirtiyor YALI.

> (Yakınınızda bir
> internet kafe olsa bile sonuç değişmiyor.Hala kapalı olan foruma
> ulaşamazsınız.Pardus geliştiricilerinin yeraldığı sayfalarda ise,yoğun
> biçimde 1.1a'nın övgülerinden geçemezken,hala kurulamayan bir sürümün hata
> kayıtlarını girmenizi istediklerini  görürsünüz..)
Pardus 1.1a daki gelişmeleri biliyor olsaydınız bu övgülere hak verirdiniz.
Unutmayınız ki biz 1.1a yı geliştiricilerin kullanımı için nete koyduk,
normal kullanıcıların kullanımı için değil. Bunun dışındaki durumlarda tüm
sorumluluk size aittir.

> Gönüllülük ilkesinin,ne amaçla gönüllü olunduğu gerçeği ile birlikte
> savunulması gerekir.
Anlamadım.

> Yoksa,gönüllü olmak adına,gönüllü olabilecek büyük yığınları bu işten
> soğutup,yine Bill Amca'nın kucağına itersiniz.
Birilerini bir tarafa çekme gibi bir çabamız yok ki zaten, biz buyuz bunları
bunları yapabiliyoruz isterseniz gelin kullanın diyoruz o kadar. Neden
abartıyorsunuz ?

> Yapılan işin ciddiyetten uzak olduğunu düşünüyorum.
Bende sizin ciddiyetten uzak olduğunuzu düşünüyorum.

> 1.Deneme sürümünün windows'la aynı ortamda çalışmadığı neden belirtilmez.
Bu bir deneme sürümü değil Alfa yani test sürümü. Hiç çalışmama olasılığı bile
var.Bkz. Suse 10.bilmem_kaç Alfa (kurulmuyor bile)

> 2.Grub ve login sorunları çok ciddi hatalardır.Pardus 1.0'ın prestijini
> bile sarsan bu sorunlar,deneme aşamasında hiçmi görülmedi.
Hiç görülmedi, takdir edersiniz ki hiçbirim Pardus dışında işletim sistemi
kullanmıyoruz.

> 3.Sistemi,her ne kadar deneme de olsa,kuramadan nasıl
> deneyeceğiz.Vekurulamayan bir sistemden deneme sonuçlarının hata
> kayıtlarını hangi
> mantıklı nedenle isteyeceksiniz.
Kurulamaması da bir hatadır (ki ben 7 kere kurdum) ve bunun da yeri
http://hata.pardus.org.tr 'dir.

> 4.İçerik ve yapı olarak ortaya çok mükemmel bir sistem konduğu
> doğru.Bugidişle hem işletim sistemleri hemde linux içinde iddialı bir
> sürüme doğru
> gidiliyor bence.
Teşekkürler, bizce de öyle.

> 5.Sonuç olarak,Pardus 1.1a,bu biçimiyle pardus sunucuna konulmamalıydı.
Sürüm numarası sonundaki "a" ya dikkatinizi çekiyorum son olarak. "Alfa"

[1] http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2006-July/004305.html
[2] http://gokmen.fasafiso.org/?id=142

Saygılar,
--