[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1 Alpha

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
9 Tem 2006 Paz 14:57:07 EEST

Merhaba;

Gokmen'in blogundaki duyuru sonrasinda Baris'in Pardus duyuru listesine attigi
e-posta ile Pardus 1.1 ALPHA'nin ftp sunucunda yerini aldigini ogrendik, tum
gelistirici, katkici ve gonullulere kocaman bir "elinize saglik" , tum
bekleyenlere bir "gecmis olsun" da benden...:-P

Ama ALPHA'yi sicagi sicagina indirmeyi dusunen Pardus meraklilarina hemen bir
uyari : Gerek bu listede, gerek diger listelerde ve bloglarda bircok kez
yazildigi gibi, bu surum Pardus 1.1 degil : Pardus 1.1 ALPHA (Yani bu e-posta
boyunca ALPHA diye buyuk harflerle yazmamin bir sebebi var :-) )

Yani, bu sürüm kararli bir Pardus 1.1'in denemesinin (rc) denemesinin (beta)
deneme surumu. Pardus ekibi, bu ALPHA surumunun en az kararli surum kadar
sorunsuz olmasi icin ellerinden geleni yapti, ama bu ALPHA surumu icinde hala
hatalar ve gelistirilecek bolumler oldugu gercegini degistirmiyor.

Ote yandan, Baris'in yaptigi duyuruda acikladigi bir konu daha var, yine bu
listede bircok kez konusulmustu :

> Sistem tabanında da pek çok iyileştirme içeren 1.1 Alpha sürümü, bir önceki
> kararlı sürüm olan 1.0 sürümünden güncellemeyi desteklemiyor. Yine de
> 1.0'dan 1.1'e göç etmeyi planlayanlar için, el ile (manual) işleyen bir göç
> senaryosunu 1.1 kararlı sürümüne de uygulanabilecek şekilde yayınlamayı
> planlıyoruz.

Yani su anda ftp sunucunda yerini alan Pardus 1.1 ALPHA surumu, sisteminizde
halihazirda  kurulu olan eski bir Pardus kurulumundan dogrudan yukseltme
secenegi sunmayacak size.

Bu nedenlerle, Pardus 1.1 ALPHA'yi denerken :

** Sistemdeki onemli bilgilerinizin ve ayarlarinizin yedegini MUTLAKA alın.
(kisisel ayarlariniz ve belgeleriniz icin "/home/kullaniciadi" klasorunu
yedeklemek iyi bir fikirdir. )

** Test edeceginiz sistemin ALPHA oldugunu aklinizdan cikarmayin, buldugunuz -
karsilastiginiz hatalarin cozumu cok buyuk onem tasiyor. Hatalari
olabildigince ayrintili not alin ve http://bugs.pardus.org.tr/ adresinde
yasayan Uluzilla'ya bildirmeyi unutmayin - simdiden tesekkurler..

** Yukseltme secenegi henuz olmadigindan, halihazirda kullandiginiz Pardus 1.0
(veya baska bir linux) uzerine kurulum yaptiginizda Tertemiz Bir Pardus (TM)
ile karsilasacaginizi unutmayin : Gunluk isleriniz icin gerekli bir
sisteminiz varsa, Pardus 1.1 ALPHA'yi farkli bir disk bolumune veya farkli
bir diske kurmayi tercih edebilrsiniz.

Hala gozunuz korkmadiysa, iyi eglenceler :-P

Bu arada, duyuru soyle ilerliyor :

> Tüm gönüllülerimizden Pardus 1.1 Alpha sürümünü test etmelerini ve hata
> raporları ile kararlı sürüme desteklerini bekliyoruz. Pardus 1.1 ile
> gelecek yeni teknolojilerin zevkini bu sürümün geri bildirimlerinize
> ihtiyaç duyan bir deneme sürümü olduğunu unutmadan yaşamanızı dileriz.

Evet, ne kadar cok kisi deneyip hata bildirirse, iyilestirme isteklerini
raporlarsa, ne kadar cok kisi deneyip "elinize saglik" derse, daha sorunsuz,
daha guzel - haydi soyleyelim : mukemmel - bir Pardus 1.1 gorecegiz.

Tekrar herkesin eline saglik..
--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693