[Pardus-kullanicilari] PARDUSUN İÇİNE GİREMİYORUM

Alper Şen aalpersen at gmail.com
7 Tem 2006 Cum 16:56:49 EEST

Merhaba
> Ben bu iki tavsiyeyi birleştirip, ve açılma sorunu yaşamadığım için
> Pardus çalışırken alışılmış yollardan konsola girip, Murat Şenel'in
> anlattığı yolu kullanarak Alper Şen'in söz ettiği yeri temizlemek
> istedim. Ama öyle görüyorum ki "rm kde-kullaniciismi" komutu işe
> yaramıyor. Bu bir dizin gibi bir sonuç veriyor, sanırım "dizini
> silemem" anlamında. O dizinin içine girdim ki unsurlarını tek tek
> sileyim diye ama çok fazla sayıda şey var içinde. Pirinç ayıklar gibi
> tek tek rm komutu vermek de tuhaf geldi. Bu işin bir kolay yolu var
> mı?
Çağlar Bey'in belirttiği gibi
rm -r dizinismi
klasörleri siler.
Eğer daha kullanıcı dostu (fakat tehlikeli olabilecek) bir yöntem isterseniz:
Pardus Menüsü --> Komut Çalıştır  (veya ALT+F2 tuşlarına basmak) 'a girin ve
kdesu konqueror
yazın. Sizden root parolanızı isteyecek. Silme işleminizi konqueror
ile yapabilirsiniz.
Fakat root yetkileri ile konqueror kullanmak pişmanlık duyabileceğiniz
yanlışlıklar yapmanıza (yanlışlıkla /tmp dizinini veya başka alt ana
dizinleri ( /bin /etc /home, vs. gibi)
silmenize yada kullanıcı hakkına sahip olmasan gereken dosyaları root
hakkına geçirmek gibi) sebep olabilir. Silin kaçın :)

komut satırında dosyaları silmek için (topluca)
rm *
yazabilirsiniz dizin içinde.