[Pardus-kullanicilari] PARDUSUN İÇİNE GİREMİYORUM

Deniz Ogut kdenizogut at gmail.com
7 Tem 2006 Cum 16:38:26 EEST

Merhaba,

On 7/7/06, Alper Şen <aalpersen at gmail.com> wrote:
> Tavsiyem /tmp/ altından dosya silmeniz
> özellikle "kde-kullanıcıismi" klasörü büyük yer tutuyor olabilir.

Ben bu iki tavsiyeyi birleştirip, ve açılma sorunu yaşamadığım için
Pardus çalışırken alışılmış yollardan konsola girip, Murat Şenel'in
anlattığı yolu kullanarak Alper Şen'in söz ettiği yeri temizlemek
istedim. Ama öyle görüyorum ki "rm kde-kullaniciismi" komutu işe
yaramıyor. Bu bir dizin gibi bir sonuç veriyor, sanırım "dizini
silemem" anlamında. O dizinin içine girdim ki unsurlarını tek tek
sileyim diye ama çok fazla sayıda şey var içinde. Pirinç ayıklar gibi
tek tek rm komutu vermek de tuhaf geldi. Bu işin bir kolay yolu var
mı?

Dosya yöneticisi olarak Konqueror'ı kullanmak aklıma geldi. Oradan
temp dizinine girdim. Temizliği oradan yapsam bir farkı var mı? Sadece
kde-kullaniciismini değil temp altındaki silinebilir ne var ne yoksa
silmemizi önerir misiniz? Konqueror'dan bakarken bazılarına
erişemeyeceğimi gösteriyor zaten ama su olarak konsoldan onları da
silebilirim belki; doğru bir hareket olur mu?

Buna bağlı olarak, ben bu işe "temizlik iyidir" anlayışıyla giriştim.
Arada bir yapmalı mıyız böylesi temizlikler? /temp/in içindekiler
tamamen lüzumsuz şeyler midir? Silince hiç bir zararımız olmaz mı?
Öyle ise onlar niye orada duruyor?

Selamlar,

K. Deniz Öğüt