[Pardus-kullanicilari] Mpeg kartı

Gökmen GÖKSEL gokmen at nowa.gen.tr
25 Şub 2006 Cmt 11:22:00 EET

Cuma 3 Mart 2006 23:23 tarihinde, erolburgac şunları yazmıştı:
> Merhaba değerli dostlar,
Selamlar,

>  Benim bir "Dazzle DVC90" Mpeg kartım var ve yazılım olarak da Pinnacle
> Studio kullanıyorum. Bir de Dazzle'a taktığım Video kameramı Webcam olarak
> kullanıyorum.Yani bunları Windows'ta yapıyorum. Pardus'um için bu yazılım
> ve donanımım kullanılabilir duruma gelebilir mi?

Aslında mümkün, Video Editing kısmında net birşey söylemesemde (Pinnacle
Studio Wine ile sorunsuz çalışıyormuş [1]) Video kameranızı Webcam olarak
kullanabilirsiniz.
"em28xx" modülü işinizi görecektir, fakat pardus içinde öntanımlı olarak
bulunmayan bu modülü derlemeniz gerekecek. O iş biraz karışık :) Ben sorunuza
istinaden; " Evet Pardus için bu donanımı ve yazılımı kullanabilir duruma
gelebilirsiniz "

Yalnız yeni eklenmiş sizin kart ;
http://www.linux-m32r.org/lxr/http/source/drivers/media/video/em28xx/em28xx-cards.c

Yani son sürüm bi çekirdek edinip onun içinden Drivers > Media > Video içinden
em28xx 'i modül olarak derleme seçeneği seçtikten sonra derlemelisiniz.

Eğer em28xx desteği var, sizin karta destek yok ise çekirdeğinize şu yamayı
uyglumanız gerekecek;

http://www.linuxtv.org/downloads/video4linux/patches/2.6.14/v4l_863_added_pinnacle_dazzle_dvc_90.patch

Dediğim gibi zahmetli bir iş :)

[1] http://appdb.winehq.org/appview.php?appId=2114