[Pardus-kullanicilari] Pardus ağ yapılandırması ve internet olmadan program ekleme, güncelleştirme

M.Kemal AYYILDIZ kemal at kemalayyildiz.net
28 Şub 2006 Sal 21:19:04 EET

Merhaba,

Bugün (27.02.2006) yaklaşık sekiz saatimi daha önce Pardus kurduğum bir yakınımın
makinesinin internete bağlanmıyor şikayeti üzerine sistemi kurcalayarak
ve iki defa yeniden yükleyerek geçirdim. Sonunda anladım ki eğer hatta
problem yoksa Pardus ile ağ yapılandırmasına filan gerek yok. Otomatik
olarak kendisi her şeyi hallediyor. Ancak Türk Telekom'daki vatandaşlar
zırt pırt santral ya da her ne çalışması ise yaptıklarında bağlantı
koptuğunda problem başlıyor. Pardus yapılandırma merkezi---İnternet ve
yerel ağ-----Ağ yapılandırması na girip bağlantımızın üzerine tıklayıp
aşağıdan da bağlan düğmesine tıklamadan tekrar bağlanmıyor. Benim merak
ettiğim bu işlemi Pardus kendisi yapamaz mı ? Hatları kurcalamayı
bıraktıklarında kendi kendine bağlan diyip mümkünse bizi de bak ben
tekrar bağlandım diye ikaz edemez mi ?

İkinci sorum ise şu. Pardus'u kurduğumuz makine, güncellemeler ve
program eklemek için ille de internete bağlı olmak zorunda . Tamam
eklemek istediğim programın pisi paketini bir şekilde indirip çift
tıkladığımda veya pisi it xxxx.pisi dediğimde kurulum gerçekleşiyor.
Ancak güncelleme işi karışık. Daha önce bir arkadaşımız deneme isminde
bir depo tanımlayarak pisi-index.xml dosyasını indirip buraya
kopyaladıktan sonra

pisi add-repo deneme /home/kullanıcı/deneme/pisi-index.xml komutunu
verip sorulan soruya evet diyip

pisi list-upgrades diyerek güncellemeleri göstermesini sağlatıp

bu güncellemeleri not alıp bir şekilde indirip /var/cache/pisi/packages
altına kopyalayıp

pisi upgrade dediğimizde güncellemenin gerçekleşeceğini söylemişti.
Bugün bunu denedim ancak /var/cache altında pisi dizini yoktu. Acaba
internete bağlı olan bir makinede ilk kurulumdan sonra güncellemeleri
yaptığımızda /var/cache/pisi/packages paketinin altına kayıt edilmiş
olan dosyaları bir şeye kaydedip internete bağlı olmayan makinenin aynı
dizininin altına kopyalasak ve upgrade desek işe yarar mı. Sistemi
güncelle düğmesine tıkladığımızda sanırım ille de pardus deposuna
bağlanmaya çalışıyor. Aynı dizine bakıp sonra mı bağlanıyor bilmiyorum.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Saygılar