[Pardus-kullanicilari] Midi Sorunu

Bülent Potur bpotur at gmail.com
23 Þub 2006 Per 21:56:41 EET

Pardus deposunun tamamını kurduktan sonra (Yani kurulan CD sonrası+1.5
Gigabyte kaynak pisi dosyası). internetten timidity sözcüğünü arayın.
Timidity++ sitesinden  kaynak paketini (2.13 tar.gz olanı indirin.
./configure ederken önce başka bir pencerede ./configure --help çalıştırın.
Daha sonra ./configure --enable xaw ... vb ne kadar seçenek var ise aklınıza
yatanları bol bol ilave edin. make sonra root olup make install edin.
/usr/local/bin e timidity oluşmuş mu bakın. Öyle ise bir terminal açın
timidity --help yazın hangi interfaceleri derlemiş bakın. Çoğu derlenmiş
gözükse bile hepsi çalışmıyor. Hepsini tek tek deneyin timidity -ia,
timidity -ig; timidity -in gibi. Çalışanı bulur iseniz size ne mutlu. Masa
üzerinde örneğin timidity -in yi gösteren bir kısayol oluşturabilirsiniz.
Ayrıca farkettiğim bir başka şey de bir midi dosyasını /usr/local/timidity
üzerine sürükleyip bırakır iseniz müzik başlayabiliyor. Ama kontrol
edebilmek için interface daha iyi.
alsa server olarak da timidity derlenebiliyor. Ancak ben bir iki acaip ses
dışında bir randıman alamadım. Yani kmid programına  timidity yi sequencer
olarak gösterip randıman alamadım. Sayın programcı abilerimden notalı müziğe
ilgisi olup da buna da el atacak zamanı olan var mı bilmem.
Kolay gelsin
Bülent Potur

23.02.2006 tarihinde ocun bucun <ocunbucun at gmail.com> yazmış: