[Pardus-kullanicilari] Takas alaný hakkýnda

Hüseyin F. blendertr at gmail.com
21 Þub 2006 Sal 16:42:18 EET

Makinemin RAM'i 256 mb. Sistem izleyici ile baktığımda Hiç bir pencere açık değilken 245 mb civarındaki bir miktarın kullanıldığını görüyorum. Ben Gimp kullanıyorum ve Gimp ile büyük boyutlu ( örneğin 20000 px. x20000px 254dpi ) grafikleri açmaya çalıştığımda haliyle RAM yetmiyor ve takas alanına ihtiyac duyuyor. İlk kurulum yaptığımda önceki debian tecrülerimden yola çıkarak 1 gb. takas alanı ayırmıştım. Fakat bu alan yeterli gelmedi ve ben bu alanı 6 gb.'a çıkardım. Sistemin açılması biraz yavaşladı ama önceden açamadığım 7000 px x 5000 px 254 dpi. büyüklüğündeki dosyaları açabildim ve sistem izleyicisinden kullanılan ve boş olan miktarları izleyebildim. Sonra bu takas alanını qtparted yardımıyla (*) 10 gb.' a çıkardım fakat sistem izleyicisi 6 gb. göstermeye devam etti.

Acaba bu takas alanının bir sınırı varmı ?

10 gb. çokmu fazla olduğu için sistem izleyicisinden gözleyemiyorum?

Yoksa gimp'in bu sürümü artık bu büyüklükteki dosyaları desteklemiyormu ?

(*) qtparted da ayrı bir sıkıntı oldu ve her yaptığım işlemden sonra reboot yapmak zorunda kaldım. örneğin Takas alanını sildim ama yer açmak için başka bir bölümü silemedim reboot ettim sonra yer açtım tekrar rebbot ettim ikisini birleştirdim tekrar reboot ettim tataka alanını ayırdım tekrar reboot ettim, vs. Bu normalmi?

Kolay gelsin...

Hüseyin F.