[Pardus-kullanicilari] emerge

Engin Uysal engin19 at gmail.com
20 Şub 2006 Pzt 20:15:39 EET

Hocam Linux'ta henüz çok yeni biri olarak ukalalık yapmak istemem yalnız
Debian'ın "alien" diye bir paket çeviricisi (package converter) var
mesela ve sanırım Debian'ı güçlü kılan özelliklerden biri de bu.
(http://www.kitenet.net/programs/alien/). Rpm, tgz gibi paketleri Debian
paketine çeviriyor ve bu paketlerin sisteme kurulup kaldırılmalarını
oldukça kolaylaştırıyor.

Pardus'ta da böyle bir şey olabilir mi diye düşünmek istiyorum ama Pisi
paketlerinin nasıl yapıldığını bilmiyorum. Belki çok zor bir şeydir bunu
yapmak ya da kolay olsa da başlangıçta yola çıkılan ilkelere bağlılık
açısından yanlış olabilir.

Sonuçta, Linux dağıtımlarının güçlülüklerini kıyaslarken ölçütlerden
biri de paket yönetim sistemleri ve paket veritabanlarının genişliğidir.
Debian gibi oldukça geniş bir paket veritabanı olan sürümün(10000'in
üzerinde) RPM paketlerine ihtiyaç duyması ne kadar doğalsa, ortalama bir
Pardus kullanıcısının da (şu an için depoda sadece 627 pisi paketi
olduğu düşünülünce) diğer hazır paketlere ihtiyaç duyması o kadar doğaldır.

Merak ettiğim şey, geliştiricilerin ve katkıcıların hepsi bu konuda
hemfikir mi? Onların arasında da böyle farklı şeyler isteyenler var mı?

Umarım şimdi kimse çıkıpta "o zaman hayatına Debian ile devam et
arkadaş" gibilerinden bir şey söylemez de ben de yazdığıma yazacağıma
pişman olmam.

Saygılarımla,
Engin Uysal