[Pardus-kullanicilari] asus4acpi ve laptopa maymunluklar yaptırmak

Ertuğrul Erata ertugrulerata at gmail.com
19 Şub 2006 Paz 11:59:12 EET

Selamlar
ihsan.akin at gmail.com un listeye attığı bir mail ile bir şimşek çaktı ve asus
A2500H diye de adlandırılan laptopumu maymuna çevirmek içim denemeler yapmaya
başladım.
çekirdekte henüz asus_acpi 0.29 desteğinin olduğunu öğrenince acpi4asus'un
sitesinden 0.29 u indirdim.

Readme dosyasından olmayan ingilizcem  ile
echo 1 > /proc/acpi/asus/mled
echo 5 > /proc/acpi/asus/disp
 satırlarını başlatmam gerektiğini öğrendim.
sonra samples klasörünü ev dizinime .asus_acpi/
olarak kopyaladım .

asus_acpi daemonuna ihtiyacım var olduğundan yalnızca onu derlemek için
sıkıştırılmıs dosyanın içerisindeki asus_acpid dizinini açtım. Make ile
derledim ve root kullanıcısına geçerek make install ettim.

sonuçta etc/local.start dosyasının sonuna asus_acpid -d yazarak  onu da
başlangıçta çalışacak programlara dahil ettim.

sorunlarım oldu. samples dizinindekilerin içerisinde volume ile ilgili olanlar
aumix e ihtiyaç duyuyordu ya da hotkeylere atanmış programlar (eterm,galeon
veya mldonkey_gui idi onları değiştirdim. kendi hazırladığım samplesi eke
koyuyorum.
Yalnızca aşağıdaki hatayı alıyorum. tv-out hariç hepsini denedim.bir adet
tuşum çalışmıyor. klavye tuşlarının neler olduğunu bulmak zor. aşağıda hata
da problem çıkartmıyor. şu anda Asus A2500H ile sesi açıp kapatıyor, azaltıp
yükseltiyorkontact,firefox ve kopete i tek tuşla çalıştırıyorum.  power
düğmesinin işlevini değiştirmek istiyorum bununla ilgili bilgisi olan varsa
yardımnı beklerim. bir de mled her zaman yanıyor. ben yalnız mail gelince
ikaz etsin istiyorum. belki de öyledir. ama ben kontact ta bütün maillerimi
okudum yine de sönmedi. acaba local mailler mi var okumadığım?
 asus_acpi deamonunu pisi yapmak isteyen geliştirici olursa yardımlarımı seve
seve yaparım.

Kolay gelsin

[Sun Feb 19 11:20:37 2006] END HANDLER MESSAGES
[Sun Feb 19 11:20:37 2006] action exited with status 127
[Sun Feb 19 11:20:37 2006] completed event "hotkey HOTK 00000030 0000006c"

--
Ertuğrul Erata