[Pardus-kullanicilari] Re: Memory Kart Okuyucu; Pardus-kullanicilari Toplu Mesajı , Sayı 1, Konu 108

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
14 Şub 2006 Sal 14:15:11 EET

Merhaba;
On Tue 14 Feb 2006 13:31, Mehmet H wrote:

> [...]
> hafıza kartı var. bu kart thintune marka thinclient'ların hafıza ünitesi.
> bu thintune'ların üstünde linux koşuyor. bunlar bazen arızalanıyor.
> bizde teknik servise göndermek zorunda kalıyoruz. bunları kendimiz
> kopyalamak istedik.
> bu cihazı pardusa taktığımda usb listesinde datafab usb olarak tanıyor.
> problem yok. fakat bunu otomatik bağlama gibi bir girişim yok ortada.
> elle bağlamak istiyorum ama /dev/sdX aygıtları piyasada yok. aynı cihazı
> knoppix e taktım. aynen dediğiniz gibi otomatik masaüstüne geliyor

Datafab cihazinizin calismasi icin cekirdekte EXPERIMENTAL (henuz deneme
asamasinda) olan CONFIG_USB_STORAGE_DATAFAB desteginin acilmasi gerekiyor,
Pardus 1.0 (ve devel) cekirdeginde bu destek kapali.

Cekirdek derleme tecrubeniz varsa, bu destegin acik oldugu bir cekirdek
derleyerek cihazinizi kullanabilirsiniz. (Datafab opsiyonu USB MASS STORAGE
SUPPORT altinda.)

> benim isteğim mount etmekte değil aslında. sadece /dev altında bir yere
> bağlasın yeter. ben sadece kopyalayacağım.
> bende denedim, biliyorum usb flash diskleri çok güzel kullanabiliyoruz.
> ama bunu çalıştıramadım. pardusta /dev/sdX neye karşılık geliyor acaba.

/dev/sdX yine /dev/sdX, datafab'in surucusu olmadigi icin olusmuyor sadece.

> cihazların minix olması ise çok önemli değil diye düşünüyorum. çünkü
> linux maşallah desteklemediği dosya sistemi yok. tabi pardusta bunlar
> aktif mi çok bilgim yok açıkçası.

Minix destegi acik cekirdekte.
 --
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693