[Pardus-kullanicilari] Pardus ve SpeedStep

Ulas Sarper 20294119 at mail.baskent.edu.tr
9 Şub 2006 Per 11:03:49 EET

Merhaba,

Asagida belirttigim sorunu farkli yerlerde de dile getirmistim ama henuz
cozum bulamadim. O yuzden bu mail listesine de yazmak istedim, umarim
yardim alabilirim:

MSI Megabook M510 notebook kullaniyorum ve 3 gun once Pardus'u sorunsuz
sekilde kurdum. Pardus'ta KDE'nin sundugu KLaptop uygulamasi bulunuyor ve
guc ve pil secenekleri bu programla ayarlanabiliyor. Sorunum su: Dizustu
bilgisayarlarda SpeedStep adli bir teknoloji var ve islemcinin yuku hafif
oldugunda guc azaliyor ve fanin donus hizi dusuyor. Boylece hem guc
tuketimi hem de fan sesi azaliyor. Windows'ta guc secenekleri bolumunde
"Tasinabilir/Dizustu" secili oldugunda bu ozellik devreye giriyor ama
KLaptop'ta veya diger ayar bolumlerinde gucun otomatik algilanmasina dair
bir secenek goremedim. Yani fan surekli hizli donuyor ve gurultuye yol
aciyor. Bunu Pardus'ta veya KLaptop'ta ayarlamanin bir yolu var mi? Yoksa
ekstra bir seyler mi yapmam gerekiyor?

Yardimci olabilirseniz sevinirim, tesekkurler...

believed to be clean.