Re: [Pardus-kullanicilari] Depoda olmayan programların yüklenmesi

Ertugrul Erata ertugrulerata at gmail.com
8 Şub 2006 Çar 22:14:18 EET

Selamlar

R programını duyduk (fazlamesai.net tv) kullanımını bilmiyorum ancak

kullnmış değilim.

bu programı belli ki kullanmak istiyorsunuz.
gelistirici arkadaşlardan pisi sini yapmak isteyen çıkabilir.

ancak olmazsa kaynaktan kurmanız gerekecektir. bunun için
http://godel.cs.bilgi.edu.tr/mirror/cran/src/base/
adresinden R-latest kaynak kodunu indirmelisiniz.
aynı adreste bir INSTALL sayfası var ingilizce ama size yardımcı olabilir.

ilk önce sisteminizde system.devel bileşenleri yüklü
olmalıdır.internet bağlantınızın olduğunu varsayarak;

pisi update-repo pardus-devel

pisi it system.devel konutlarını root girişi yaptıktan sonra vermeli
ve sonucunu beklemelisiniz.

bu tamamlanınca indirdiğiniz kaynak kodunu /usr/local altına
kopyalayınız. bu dizine

cd /usr/local ile geçiniz(konsole programında)

daha sonra
 gunzip R-falanfilan
tar R-falanfilan

sonra oluşan dizine girerek ilk önce
./configure daha sonra
make
sonra bahsettiğim INSTALL yazısına uygun olarak make install dersiniz

istediğiniz program kurulmuş olur.

which R ile nasıl çalıştıracağınızı da kontrol edersiniz.

Kolay gelsin