[Pardus-kullanicilari] başıma gelen olay..

Canberk Demirdelen canberkd at ttnet.net.tr
6 Şub 2006 Pzt 18:16:12 EET

windows (klasik olarak) yenilenme ihtiyacı hissetti. bende kırmadım ve
yeniden kurdum. sonra pardus1.1 live ile sistemi açtım. ve aşağıdaki yöntemi
daha önce uyguladığımda sorun olmadığı için yeniden uyguladım.

GRUB u yeniden yuklemek icin; (diger linux larda lilo dur)

1.Knoppix yada Pardus 1.1 ile acilis yaptiktan sonra disk bolumunuzu
yazilabilir olarak
baglayin; (Linux kurulu disk bolumunun hda3 oldugu varsayiliyor, kendi disk
bolumunuzu
kullanmayi unutmayin.   ( "fdisk -l /dev/hda" komutuyla disk bölümlerinizi
öğrenebilirsiniz. )

2.    # mount -o rw /dev/hda3 /mnt/hda3 gibi

3.  zaten bağlı ve salt-okunur ise
      # mount -o remount,rw /mnt/hda3

4. GRUB'ı birinci IDE sabit diskinize kurmak için kullanılacak komut şu;
      # grub-install --root-directory=/mnt/hda3 /dev/hda

Bu aşamada dosya sisteminiz XFS değil ise "xfs_stage1_5" ile ilgili bir hata
verecektir, önemli degil..

Sonra ne mi oldu. Windows PUFFF oldu.. :) gitti onca uğraş.. ne güzel tüm
programlarıda tam kurmuştum..

SORUM ŞU;
grub hata verdi. okadar uğraştım didindim ama bir türlü pardus haricinde
giriş yapamadım.
grub ile ilgili komutlara ihtiyacım var. mesela lilo da  fdisk mbr ile yada
fixmbr ile liloyu yokedebiliyoruz. ama grub u yok etmeyi (cahilliğime verin)
bilmiyorum..

yardımlarınız için şmdiden teşekkürler..