[Pardus-kullanicilari] Düzeltme: Bazı fontlarda Yazdırma sorunu

Erdem Tezcan erdem_tezcan at yahoo.com
5 Þub 2006 Paz 16:28:12 EET

Arkadaşlar. Önceki mailimde bazı şeyleri eksik yazmışım. Siz mburda yazılanara bakın.

Merhaba arkadaşlar. Birçok yöntem denedim ve en sonunda bazı fontlardan çıktı alamama sorununu çözdüm.
İlk önce harddiskte biryerde fonts adında bir klasör oluşturun. Mesela /home/erdem/fonts klasörü oluşturdunuz.
Daha sonra /usr/share/fonts dizini altındaki tüm klasörlerin içindeki tüm fontları oluşturduğunuz klasöre kopyalayın. (İsterseniz windowstaki true type fontları da kopyalayabilirsiniz).
Daha sonra konsoldan şu komutları verin.
gs -h

Ben bu komutu verdikten sonra aldığım çıktıların son satırlarında şunlar oluyor
Search path:
   . : /home/erdem/.fonts : /usr/local/share/ghostscript/8.53/lib :
   /usr/local/share/ghostscript/8.53/Resource :
   /usr/local/share/ghostscript/fonts
For more information, see /usr/local/share/ghostscript/8.53/doc/Use.htm.
Report bugs to bug-gs at ghostscript.com, using the form in Bug-form.htm.

Burada önemli olan  /usr/local/share/ghostscript/fonts klasörü. Yani yazıcıyı çalıştıran program fontlar için buraya bakıyor.
masaüstünden /usr/local/share/ghostscript klasörüne gidin. Eğer fonts diye bir klasör görürseniz bunun içindeki dosyaları yeni oluşturmuş olduğunuz fonts klasörüne kopyalayın.

Daha sonra şu komutları verin.
cd /usr/local/share/ghostscript/
sudo rm -rf fonts
Şifre sorarsa normal kullanıcı şifresini girin.
Sonra diyelim oluşturduğunuz fonts klasörünün adresi /home/erdem/fonts olsun.
sudo ln -s /home/erdem/fonts komutunu verin.
sonra cd fonts
sudo mkfontdir
Muhtemelen sorun hallolur.