[Pardus-kullanicilari] Yazıcıda Font Sorununun Kesin Çözümü

Erdem Tezcan erdem_tezcan at yahoo.com
5 Þub 2006 Paz 16:22:17 EET

Merhaba arkadaşlar. Birçok yöntem denedim ve en sonunda bazı fontlardan çıktı alamama sorununu çözdüm.
İlk önce harddiskte biryerde fonts adında bir klasör oluşturun. Mesela /home/erdem/fonts klasörü oluşturdunuz.
Daha sonra /usr/share/fonts dizini altındaki tüm klasörlerin içindeki tüm fontları oluşturduğunuz klasöre kopyalayın. (İsterseniz windowstaki true type fontları da kopyalayabilirsiniz).
Daha sonra konsoldan şu komutları verin.
gs -h

Ben bu komutu verdikten sonra aldığım çıktıların son satırlarında şunlar oluyor
Search path:
   . : /home/erdem/.fonts : /usr/local/share/ghostscript/8.53/lib :
   /usr/local/share/ghostscript/8.53/Resource :
   /usr/local/share/ghostscript/fonts
For more information, see /usr/local/share/ghostscript/8.53/doc/Use.htm.
Report bugs to bug-gs at ghostscript.com, using the form in Bug-form.htm.

Burada önemli olan /usr/local/share/ghostscript/fonts klasörü. Yani yazıcıyı çalıştıran program fontlar için buraya bakıyor.
masaüstünden /usr/local/share/ghostscript klasörüne gidin. Eğer fonts diye bir klasör görürseniz bunun içindeki dosyaları yeni oluşturmuş olduğunuz fonts klasörüne kopyalayın.

Daha sonra şu komutları verin.
cd /usr/local/share/ghostscript/
sudo rm -rf fonts
Sonra diyelim oluşturduğunuz fonts klasöürnadresi /home/erdem/fonts olsun.
ln -s /home/erdem/fonts komutunu verin.
Muhtemelen sorun hallolur.