[Pardus-kullanicilari] EpsonC62 Yazıcımın Problemini Nasıl Çözdüm - yarım çözüm

Değer Muharrem PardusTestcisi at f2s.com
4 Şub 2006 Cmt 00:31:27 EET

Yarım çözüm dememin nedeni yazıcı çalışıyor ama yazıcı araçlarını
çalıştıramıyorum henüz, ondan. Neyse konuya geleyim hemen.

Kendi Epson C62'imi Pardus'la gelen Foomatik'le tanıtmaya çalıştığım zaman
tanıyor fakat bir türlü yazdıramadım. CUPS'ın Web arayüzünü kullandığım zaman
yazıcı için sürücü olmadığını gördüm. Foomatik sürücüsü de zaten alışık
olduğum detayda seçenek vermiyordu yazıcı ayarları için. E bu alet SuSE'de
çalışır da Pardus'ta niye çalışmaz, taktım bende. Bling!!! Sonunda ampul
yandı. Gimp-Print'e ihtiyacım varmış meğer.

Gimp-Print 4.2.7'yi http://gimp-print.sourceforge.net/ adresinden indirip
şöyle kurdum:
	./configure --with-cups
	make
	make install
Sonra da CUPS'ı tekrar
	/etc/init.d/cupsd restart
komutuyla başlattım.

Sonra CUPS ile localhost:631 adresinden, olan yazıcıyı çıkarıp tekrar doğru
sürücüyle tanıttım. Bu sefer yazıcımın sürücüsünü görebiliyordum :)

Daha sonra da TASMA->Çevrebirimleri->Yazıcılar->aşağıdaki Özellikler
bölümünden Yönetici Moduna geçerek kendi kullanıcı ismimi ve root'u da izin
verilen kullanıcılara ekledim. Ancak ondan sonra localhost:631 adresindeki
veya Yazıcılar arayüzlerinden test sayfası yazdırabildim.

Bunun başka şekilde yapmak da mümkündür elbet ama ben böyle çözdüm.

Yardımcı olması amacıyla,
Değer