[Pardus-kullanicilari] PISI-DHCPD-THUNDERBIRD

soner kacar sonertheking2001 at yahoo.com.au
3 Şub 2006 Cum 22:19:13 EET

Herkese Almanyadan sevgiler saygilar, sayenizde Debien
den kurtuldum. Sorunumu iletmeden once, bu projede
calisip ortaya boyle guzel bir urun cikaran
arkadaslarimi tebrik etmek isterim. Gelelim
Sorunlarima, umarim birileri yardim edebilir.

1) is yerimde kullandigim windows 2000 kurulu laptop
uzerine VMware kullanarak PARDUS u yukledim. Sorunsuz
calisiyor, isim geregi devamli olarak dolasmaktayim
ve makinam ile degisik networklere baglanmam
gerekiyor, bu yuzden ethernet ayarlarimda DHCP kullan
secenegini sectim, fakat maalesef bu özellik düzgün
calismiyor
her defasinda komut satirindan DHCPD komutunu
calistirmaz isem IP alamiyorum network ayarlarimda
ethernet kartim aktive durumda ve ayarlar bolumunde
DHCP kullan secili durumda. Bende /etc/init.d dizini
altina kucuk bir programcik yazip koydum her defasinda
dhcp eth0 komutunu calistirsin diye ama nafile
bir sonuc alamadim. Bu konuda gorus ve dusuncelerinizi
bekliyorum

2) Grafik ara yuzunu kullanarak PISI yı
calistirmak istiyorum (pisi KGA 1.0.1)simdiye kadar
tanimli bir depo uzerinde degisiklik yapamadim.
Depo kisminda adres veya isim degistirmek icin "depoyu
degistir" tusunu tiklayip, degisiklikleri yapip, tamam
tusuna basinca depo adi U harfi adres ise I harfi
olarak degisiyor ne kadar degistirmeye calissamda
olmuyor. (her zaman ayni harfler gelmiyor)
hatta adres degistirmeden tamam tusunu tıklasam
bile adres ismi ve adres tek harfe donusuyor. Bundan
sonra duzeltmenin imkani yok, sadece yeni bir depo
oluturup eskisini silmek gerekiyor.

3) Pardus menülerinde 2 tane ayri PISI yazilimina
rastladim, bir tanesi turkce digeri ingilizce. Ulke ve
dil ayarlarinda ingilizceyi sectim, (is arkadaslarim
turkce bilmiyorlar) ve PARDUS u ingilizce kullanmak
istiyorum. ( ne garip bir istek degilmi, herkes gider
mersine ben giderim tersine) Bazi programlar ingilizce
bazilari ise turkce menuler iceriyor butun
programlarin arayuzlerini ingilizce calistirmak
mumkunmu ??

4) Son güncellemeden sonra Thunderbird calismiyor
IMAP kullaniyorum, exchange server abaglanip
postalarimi gorebiliyorum ama okumak icin tikladigim
zaman program kapaniyor...

hepinize kolay gelsin

.             \\___//             .
               (o o)