[Pardus-kullanicilari] GeForce FX 5200 cözünürlük sorunu

yılmaz bilgili liste at yilmazbilgili.com
31 Ara 2006 Paz 11:19:28 EET

selim ok wrote On 31-12-2006 05:22:
> Ya ben arastirirken bir dosyayla karsilastim adresi söyle :
> http://georgi.unixsol.org/programs/X11/xorg-conf-nvidia-fx5200-tvout-advanced-1680x1050
> <http://georgi.unixsol.org/programs/X11/xorg-conf-nvidia-fx5200-tvout-advanced-1680x1050>
> orada bir sürü ayar var ve baska yerde de benzerlerini gördüm ama bu
> ayarlar benim donaninima özel sadece orda AGP kart kullanilmis bende
> PCI. Ordaki neleri degistirmem gerektigi konusunda birisi yardimci
> olabilirse sevinirim. Ben birkac sey denedim ama basarili olamadim.
>
> Iyi calismalar,
> Selim

PCI ya da AGP fark etmemesi lazım. Mesele ekran kartının BIOS'u.

> [...]
> <mailto:selimok at gmail.com>> yazmış:
>

>         Merhaba,
>
>         Benim notebook bilgisayarımın da ekranı 1680x1050. Niye olduğunu
>         bilmiyorum ama Pardus ile gelen xorg bu çözünürlüğü desteklemiyor.
>

>     Acaba sorun pardus'la gelen xorg mu sorunlu yoksa benim kartim mi?
>     Bunu bir sekil de ögrenmem lazim. Aslinda benim kartimda sorun
>     olma ihtimali daha yüksek cünkü windows'ta kendi sürücülerini
>     kuruyorum yine ayni halt, en fazla 1280x1024 oluyor.
>
>         1680x1050 standart bir değer değil.
>

>     Standart degil derken? Yani normalde ekran kartlari desteklemez mi

Bana özel olarak Intel 915 ekran kartının BIOS'unda yok bu çözünürlük.
915resolution BIOS'u hack ediyor ve bu çözünürlük varmış gibi görünüyor.
Sizin kartta da yok anlaşılan.

>         Ayarları ancak 915resolution ile
>         yapabiliyorum ama sizin kartınız nvidia olduğu için bunun bir işe
>         yarayacağını sanmıyorum. Ben aylardır 1280x800 ile idare ediyorum.
>         Halbuki Debian ile sorunsuz çalışıyor.
>

>     Debian'da kullandiginiz Xorg sürümü nedir? Birde rica etsem
>     xorg.conf dosyanizin icerigini buraya kopyalayabilir misiniz?
>     Belki pardus'taki xorg.conf dosyasi üzerinde elle birkac
>     degisiklik yapsak düzelir.

Diğer bilgisayarım yanımda değil ama en az 7-8 ay önceki bir xorg sürümü
yüklü.

>     Bilgi icin tesekkür ederim.
>     Iyi calismalar,
>     Selim