[Pardus-kullanicilari] Asus F3JC dizüstünde tümleşik kamera sorunu :(

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
30 Ara 2006 Cmt 16:40:35 EET

2006/12/30, teciman <ibrahim.teciman at gmail.com>:

> Merhaba arkadaşlar ,

merhaba

Asus F3JC  dizüstündeki  tümleşik kameramı kullanamıyorum konu hakkında
> bilgisi olan var mı ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
>
> lsusb   çıktısı  ;
>
> Bus 001 Device 003: ID 05e1:0501 Syntek Semiconductor Co., Ltd
> Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
> Bus 004 Device 002: ID 0b05:1712 ASUSTek Computer, Inc.
> Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
> Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
> Bus 003 Device 003: ID 046d:c016 Logitech, Inc. M-UV69a Optical Wheel
> Mouse
> Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
> Bus 005 Device 001: ID 0000:000

ben de kullanamıyorum. daha önce bununla ilgili listeye "m560x ve tümleşik
kart okuyucular" başlığıyla
bir konu açmıştım. bu kameralar genel olarak m560x (Ali) chipset
kullanıyorlar ve bunlar linuxu desteklemiyor.
resmi depodaki "m560x" ve "m560x-firmware" adında iki tane paket bunlar ile
ilgili, ama bende yüklü
olmasına rağmen kamera çalışmıyor. bahsettiğim başlığa bakabilirsiniz.

internetten biraz araştırma yaptım ama oradan indirdiğim driverlar da pcyi
yavaşlatmaktan başka işe yaramadı.
depodakiler en iyisi galiba.

bunun için bir forum bile oluşturmuşlar: http://m560x.x3ng.com/
çalıştırabilenler var....

umarım bu konuda geliştiricilerimiz ve özellikle paketi yapan sayın
"cartman" bizi aydınlatır....

kolay gelsin, iyi bayramlar....