[Pardus-kullanicilari] asus a6j'de kurulum sorunu-acil

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
30 Ara 2006 Cmt 16:31:16 EET

30.12.2006 tarihinde Hasan Ozcelik <hasanozcelik35 at gmail.com> yazmış:

> Gerçekten acil bir durumdu.
> Sitem için de yazmadığımı ayrıca belirttim.
> Hangi birinin hatası için giriş yapabilirim.Tüm donanımı tanımıyor
> neredeyse.
> Kaldıki,nete giremeyen bir sistemle nasıl hata bildirebilirim.

merhaba,
asusA6vm kullanıyorum. bilmeden de olsa çok iyi bir tercih yaptığımı
söylemek zorundayım.
ilk olarak pardus-1.0 kurdum. hiç bir problem yaşamadım. ses problemi de
yoktu.
dediğiniz gibi kamera çalışmıyor ve yakın zamanda çalışacağını da
zannetmiyorum.
m560x (ali) chipset kullanan kameralar için driver var ama ben beceremedim.
hele asuslardakiler daha da problemliymiş. bunun linux driverı için asus ile
bir mail trafiğim
var ki hiç sormayın. adamlara linux nedir baştan anlatmak zorunda kaldım.
yakında
destek vereceklerini söylediler en son ama chipset üreticisinden
kaynaklanıyor aslında...

bazı donanımlar (card reader, infrared..) zaten linuxla çalışmıyor. ama asus
laptopların en
büyük avantajı ekran kartları, ya nvidia ya da intel oluyor ve linuxla
sorunsuzlar.
ses kartı da problemsiz aslında ama webcam ile karışıklık çıkıyor. çözümü
listede anlattım.

network sorununuzu anlayamadım. benim marvel yukon eth. ve intel prowireless
2200 direk tanındı.
çözünürlük falan hiç sorun olmadı, iki komutta nvidia sürücüleri tamamdır.

tüm bunları asusu övmek veya yermek için yazmadım. sözün özü markadan ziyade
donanımı
tek tek ele alarak seçim yapılırsa daha sağlıklı olacağı kanaatindeyim.

iyi bayramlar, iyi yıllar...