[Pardus-kullanicilari] Asus F3JC dizüstünde ses sorunu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
29 Ara 2006 Cum 02:38:12 EET

2006/12/29, teciman <ibrahim.teciman at gmail.com>:

> Merhaba ,
> Tüm güncellemeleri yapılmış 2007  kullanıyorum. Ancak PARDUS 2007  i
> kurduğum ilk andan itibaren maalesef bilgisayarımdan ses alamadım.lspsciçıktısı aşağıdaki gibi ;  yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 945GM/PM/GMS/940GML and 945GT
> Express Memory Controller Hub (rev 03)
> --------
> 00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB2 EHCI
> Controller (rev 02)
> -------

02:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B
> PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 01)

web kamerası olduğu sonucuna vardım. bendeki asusA6vm dekine benzer bir
çıktınız var. ses kartı olarak
"USB-2.0" gibi birşey görüyordur.

aslında ses alıyorsunuzdur. amaroktan mp3 formatında bir dosyayı çalmayı
deneyin ama önce kmixten
karıştırıcıları snd-hda-intel i seçtikten sonra aktif hale getirmelisiniz.

sözün özü yukarıdaki geçici çözüm ve restarttan sonra eski haline dönüyor.
kalıcı çözüm:

/etc/hotplug/blacklist dosyasına snd-usb-audio satırını ekleyin. sistemi
tekrar başlattığınızda
sorun hallolmuş olacaktır. kulaklıktan muhtemelen ses alamayacaksınız. bunun
çözümünü 4116 nolu
hata kaydında bulduk oraya bakabilirsiniz.

kolay gelsin...