[Pardus-kullanicilari] Ağdaki XP kurulu bilgisayardaki paylaşıma bağlanmak

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
27 Ara 2006 Çar 19:34:38 EET

27 Ara 2006 Çar 16:31 tarihinde, Ekin Meroğlu şunları yazmıştı:

> Bu sorunla ilgileniyorum ama henüz tekrarlayamadım, test sistemlerimizde böyle
> bir sorun olmuyor.
Eğer test sistemlerinde böyle bir sorun yaşayamıyorsanız sorun benim değiştirdiğim birşeyde olabilir (örneğin samba sunucusu kapalı vs.)

> mount //192.168.xxx.yyy/share /home/dizin/
Verdiğiniz komutla bağlayabildim, teşekkürler.
Ancak smb4k sorunum devam ediyor. (Tabi artık smb4k kullanmıyorum -gerek kalmadı.)
Bir ek problem daha dile getireyim yeri gelmişken. 250GB'lik NTFS formatlı diskimi USB'ye bağladığımda diski bağlanmamış disk olarak görüyor, root kullanıcısı olarak mount ettiğim zaman ancak kullanabiliyorum. Fakat daha sonra da (yine root kullanıcısıyla) o diskten herhangi bir klâsör açık vs. olmadığı hale bağlantısını koparamıyorum, aygıt meşgul diyor.
Örnek:

$ umount /dev/sda1
Device is busy.
Device is busy.
$

Bir ek daha, smbclient ile bağlandığında 2470 kB/s ile alırken mount ile bir dizine bağladıktan sonra 1,1 mB/s'ye düşüyor. Özellikle izledim ama durum bu. "Belki ağ sinyali çok zayıflamış da ondan böyle olmuş olabilir." derdim ama iki makina ve aradaki "router" aynı iki metrekarelik alanda bulunuyor :)

Ama bunlar önemsiz sorunlar elbette, önemli olan sistemin tutarlılığı; onda da bir sorunumuz yok şükür.