[Pardus-kullanicilari] Turboprint Kurulum Sorunu

Salih Caliskan salihcaliskan at gmail.com
27 Ara 2006 Çar 14:02:54 EET

Merhabalar;

Canon ip1500 yazıcıya sahibim. Bunu Pardus'ta çalıştırabilmek için
önce gutenprint'i yükledim ama görmedi... Biraz daha araştırınca
Turboprint ile bu işi yapabileceğimi anladım.

turboprint-1.95-1.tgz dosyasını indirdim.
sudo ./setup diyerek kuruluma geçtim

Fakat olmadı.

DEBIAN / UBUNTU: If you get an error message like 'libgtk-1.2 not found' execute
> sudo apt-get install libgtk1.2

sorununu verdi.

Biraz daha araştırınca,
sudo pisi bi http://svn.pardus.org.tr/contrib/desktop/gnome/glib1/pspec.xml
sudo pisi bi http://svn.pardus.org.tr/contrib/desktop/gnome/gtk1/pspec.xml

bu komutlar ile gerekli kütüphaneleri kurabileceğimi öğrendim. Kurdum
ama ters bağımlılık felan dedi. Tam anlayamadım...

Daha sonra tekrar turboprint'e geçtim. Önce sistemden kaldırdım sonra
tekrar kuruluma geçtim. Bu sefer farkettim ki sadece library hatası
değil bir de

Begin installation now (y/n)? y
chown: `lp': kullanıcı geçersiz
chown: `lp': kullanıcı geçersiz
chgrp: geçersiz grup `lp'
chgrp: geçersiz grup `lp'
Restarting CUPS printing system...

Checking shared libraries:
(add missing libraries with your package manager)

* gtk     library NOT found
* gdk     library NOT found (part of gtk)

Checking filter programs:
(if required, add missing packages with your package manager)

  gs            found          (needed for PS,PDF,FIG,DVI,troff,html,ASCII)
  lp            found          (command line printing)

Installation completed

bu hataları veriyor... lp ne ola ki... Kullanıcı sanırım. Ama öyle bir
kullanıcı yok benim sistemimde.. Sistem kullanıcılarını da
araştırdığımda göremedim...

Şu sorunuma bir el atsanız...

(Sanırım benim önce şu "lp" lerin ne olduğunu öğrenmem o sorunu çözmem
ve sonra da gtk ve gdk paketlerini yüklemem gerek)

Teşekkür ediyorum