[Pardus-kullanicilari] Ynt: Pardus-kullanicilari toplu mesajının içeriği pardus 2007 de explorer kullanma

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
27 Ara 2006 Çar 10:17:35 EET

27 Ara 2006 Çar 09:15 tarihinde, borsbey borsbey şunları yazmıştı:
> arkadaşlar meraba.
> bilgissayarımda pardus 2007 yüklü. mevcut tarayıcılarla bazı web sitelerine
> giremiyorum. interrnette araştırma yaptım fakat benim gibi yeni kullanıcı
> için çok karışık bilgiler var. pardus 2007"de de  internet explorer
> kullanılabiliyor. konuyla ilgili bilgisi olan benim gibi yeni başlayan
> arkadaşlara  teknik bilgimiz düzeyinde anlatırsa ( resimli anlatım çok daha
> iyi olur ) seviniriz.
> teşşekkürle.

Bununla ilgili üç şey yapılabilir:
1. QEmu ile Linux'un içinde Windows çalıştırılır.
2. Xen ile Linux'un içine Windows kurulur.
3. ies4linux kullanılır.

1: QEmu bir işlemci benzetimcisidir (emulator). Sanki bilgisayarınızda bir işlemci daha varmış ve o ayrı çalışıyormuş gibi düşünebilirsiniz. Ancak performans kayıpları olur.
2: Xen bir sanal makina sistemidir. Sanki bilgisayarınızın içinde bir bilgisayar daha varmış ve o ayrı çalışıyormuş gibi düşünebilirsiniz. Ancak performans kayıpları olur.
3: ies4linux ise Wine altyapısıyla çalışan bir Internet Explorer benzetim yazılımıdır. Ve bu konuda iyi olduğunu söylemeliyim. Sadece Internet Explorer ile çalışan pek çok sanalyörelerin (site) ies4linux ile çalıştığına şahit oldum. Ancak bunu yapabilmeniz için elinizde lisanslı bir Windows olması gerekir. Ve doğal olarak, diğer iki seçenekten daha hızlı, küçük ve kullanışlı bir seçenektir.

Aslında üçünün de Pardus'da nasıl kurulduğunu, ayarlandığını ve çalıştırıldığını bilmiyorum ama, bir tercih yaparsaız belki yardımcı olabilirim (ben de öğrenmiş olurum :) ).