[Pardus-kullanicilari] son günceleme ve sorunlar

Ünal Özüm sofamor at gmail.com
25 Ara 2006 Pzt 22:40:05 EET

Merhabalar,
Dostlar plemiği kapatmak istedim ancak devam mecburiyeti doğdu, ayrıca
burası sadece sorunların tartışıldığı bir alan değil fikirlerinde
paylaşıldığı bir alan.

Kimsenin emeğe saygısızlık ettiği felan yok, kimsenin bir sorunla
karşılaştığında birilerinin sinirlenmesine engel olma hakkıda yok.
Sinirlenmelerinin nedenini iyice anlamıyorsunuz. Konunun sadece sonuna
taklıyorsunuz.

Eleştiride bulunan birilerinin pardus için geliştiriceler kadar teknik
destek veremeselerde  hem genel anlamda hemde yaşadıkları kendi çevrelerinde
pardus için neleri yaptığından habersiz  yorumlar yapmayın lütfen. Size mi
düşmüş neyi zorla kurup kurmadığımın yorumu.

Bu iş zevk gönül meselesi felan da değil. Bu bir tercih işi, İnsanların
tercihlerini neden ve nasıl yaptıklarının izahatine girmeyelim şimdi. Lütfen
geliştiricilerin pardusu geliştiriken ki amaçlarını bir kez daha okuyun. Son
kullanıcı yani hiç bir şey bilmeyen, bir tıkla işlerini kolayca
halledebilmek isteyenler hedeflendi. Hiç bir şey bilmeyenin birden müzik
dinleyememesi durumunda tercihini nasıl yeniden gözden geçireceğini düşünün.

Hem nedemek o anlayış?
Kapımda ağrılar içinde bekleyen hastam ben içerde başka bir hastaya uzunca
ilgilenirken ya da ailemle ilgili bir soruna kafa yorarken beni ne kadar
anlarsa bir son kullanıcıda geliştiriciyi o kadar anlar, ne de başkasınında
yav doktora anlayış emeğe saygı demesi o hasta için bişey ifade eder.

Aynı pradoks tersi için de geçerlidir. Doktorunda hastasının o anki durumunu
anlaması kendi özel durumundan dolayı bazen mümkün olmayabilir. Geliştirici
son kullanıcının derdini anlamayabilir, bunun sebebi son kullanıcının izahat
biçimden olabileceği gibi geliştiricinin o anki ruh halinden veya
profosyonelliÄŸinden etkilenebilir. KiÅŸiden kiÅŸiyede deÄŸiÅŸebilir.
Lütfen ilk mesaja gelen ilk iki cevaba ve sonrasına dikkat ediniz ve farkı
görünüz. O zaman beni daha iyi anlarsınız.
Kolay gelsin.

25.12.2006 tarihinde Ekrem SEREN <ekrem.seren at gmail.com> yazmış:

> Hikmet beye katılıyorum. Bu iş zevk, gönül ve tercih meselesi! Hiç
> kimsenin çıkan sorun karşısında "sinirli" olmaya hakkı yok. Kimse zorla
> Pardus kurmadı bilgisayarına. Microsoft Windows ile kıyaslamaktan sıkıldım
> ama bu Linux'un kaderi gibi. Pardus'ta aldığım teknik desteği Windows'ta hiç
> bir zaman almadım. Kullandığımız hangi programda geliştiricilerle birebir
> temas halinde olma şansımız var? Lütfen, biraz anlayış ve biraz emeğe
> saygı...
>
> Ekrem SEREN
> "havan"

> [...]

Önce sağlık!