[Pardus-kullanicilari] çoklu disk karmaşası

RAMAZAN AKIN ramazanakin at hotmail.com
25 Ara 2006 Pzt 19:02:27 EET

s.a.

sistemimde sata 160 gb 9 bölüm olarak ayarlanmıs,  sata 80 gb 2 bölüm
olarak ayarlı, IDE olarak cd-rw ve dvd-rw bulunmakta.masaüstündeki  sistem
ikonunu  tıkladığımda hangi diskden hangi partition a ulaştığımı
anlayamıyorum.
160 gb deki disk partition bölümlerinin 6 tanesinin boyutu aynı. :) cd veya
dvd
takmadığım sürece  cd-rw ve dvd-rw aygıtını göremiyorum. hoş cd taktığımdada
göremiyorum ama K3b programı görüyor ve cd kopyalam veye bigi transferi
yapıyor.

mainbord da 4 sata yuvası ve 3 ide yuvası bulunmakta  ve 4 sata  portu  (2*2
)ile 2 ( 1*1)i de portu combo olarak calişıyor. (1 ide porta 2 sata port )

2 sata harddisk, 1 ide, 2 cd-rw ve 2 dvd-rw taktığımda sistem window iken
hard diskleri, 1 cd-rw ve 1 dvd-rw çalıştırdı. Ancak sistem pardus da iken 2
sata  disk, 1 cd-rw ve 1 dvd-rw calıştı. Diskkin birini görmedi. Ve
partitionlar

43G Depolama Ortamı  reiserfs  40,09 GB  18,28 GB
  36G Depolama Ortamı  reiserfs  34,43 GB  8,71 GB
  7.2G Depolama Ortamı  reiserfs  6,70 GB  6,67 GB
  7.2G Depolama Ortamı  reiserfs  6,70 GB  6,67 GB
  7.2G Depolama Ortamı  reiserfs  6,70 GB  6,67 GB
  7.2G Depolama Ortamı  ext3  6,60 GB  3,21 GB
  /home  ext3  87,18 GB  51,13 GB
  7.2G Depolama Ortamı  ext3  6,60 GB  1,48 GB
  /  ext3  6,60 GB  4,42 GB
  20G Depolama Ortamı  ntfs-3g  19,53 GB  11,66  GB
gibi

bolümleri ve diskleri ayırt edebilmek güçleşti. Çalışabilmek için cfdisk
kullanarak /mnt/ dizininin icine ayrı olarak mount etmek zorunda kalıyorum.

sistem/media -konqueror ın görünüm-ayrıntıları göster-url'yi goster den yol
larak görünüyor ama istediğim gibi değil.

* Partitionlar (sda1,sda2,sda5..) veya grafik olarak gparteg gibi
gösterilebilirmi??
* 3 diski 2 cd-rw ve 2 dvd-rw nasıl çalıştırabilirim.

not: ubuntu 6.10 sürümünde boş cd-rw ve dvd-rw yi görüyorum.

Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr/

Real-time chat with your friends - Free download - MSN Messenger
http://messenger.msn.com/?mkt=tr