[Pardus-kullanicilari] Iki sorunum var.

Onder OZ oz_o at yahoo.com
25 Ara 2006 Pzt 18:50:39 EET

Selam arkadaşlar,

iki sorunum var:
Evde Pardus'u ayrı, XP'yi ayrı bilgisayarda kullanıyordum. Bir sorundan dolayı iki harddiski tek bilgisayara bağlamam gerekti. Ancak şu ana kadar ayrı ayrı bilgisayarlarda çalıştıklarından sorunsuz olan şeyler, şimdi sorunlu çalışıyor.  Şöyle ki :

Grub'a ikincil harddiskte bulunan XP'yi tanıtamadım. İkincil harddisk SATA, mount etmesinde de sorun yok, ancak GRUB'da bir türlü kabul etmiyor.
Ayarlarım şu şekilde: (laptoptaki ayarlarımı değiştirerek kullandım)

title Microsoft Windows XP
rootnoverify (hd1,0)
makeactive
chainloader +1

fdisk -l ciktisi:
/dev/hda1 <-- pardus'un oldugu
/dev/sda1 <-- windows xp'nin oldugu kesim,  sektör boyu : 2048

device.map içeriği:
(hd0) /dev/hda
(hd1) /dev/sda

Nasıl bir grub konfigürasyonu yapmam gerekir ki sata olan diski sorunsuz olarak boot eder hale gelsin?
Diğer sorunum ise yine mainboardın değişmesinden dolayı oluştu. Pardus eskiden ViA yonga setli bir ana kart vardı. Ancak yenisi Gigabyte marka ICH5 (AC'97) olan bir ses kartı, tümleşik.

Ses kartını bir türlü kabul etmiyor benim alet, nasıl düzeltebilirim?

AlsaConf'da snd-intel8x0 gorunuyor . (AC'97)
AlsaMixer'de Intel ICH5 gorunuyor.

Sesler hem alsamixer'de hem kmix'te %100 e ayarlı, ancak ses çıkmıyor bilgisayardan.

Simdiden tesekkurler,
Onder "Yumurcak" OZ
Http://www.gundebir.net - Klavye Mahsulleri Ofisi
"Ofis milletin kara gun dostudur."