[Pardus-kullanicilari] açılış sorunu

umut muslu umuslu at gmail.com
25 Ara 2006 Pzt 00:06:22 EET

24.12.2006 tarihinde Selim Tavşan <selimtavsan at gmail.com> yazmış:

> 24.12.2006 tarihinde umut muslu <umuslu at gmail.com> yazmış:

> diskiniz dolmuştur.
> şifre giriş ekranındayken ctrl+alt+F1 ile konsola düşün. kullanıcı olarak
> giriş yapın.
> sonra şu komutu verin
>
> sudo pisi delete-cache

Dediğinizi yaptım sorun çözüldü. Yalnız 21 GB lık diskimin dolmadığını çok
iyi bildiğimden dosyalarda bir araştırma yaptım. Gördüğüm şu oldu: tmp
dizininde ne olduğunu anlamadığım 10 ve 5 GB olmak üzere iki metin
dosyasının var olduğunu gördüm. Nasıl oluştukları konusunda hiçbir fikrim
yok. Bunları burdan silip çöp kutusuna gönderdim. Bu sefer de onları çöp
kutusundan atamadım. Root haklarıyla tekrar dosya sistemine girip bu sefer
home dizininde gizli dosyaları görünür hale getirip dosyaları araştırdım.
Onları yani 15 GB lık silinen dosyaları kullanıcı adımın olduğu yerde local
dizininde buldum ve tekrar sildim. Ama hala diskimde yer açılmamış
görünüyor. Şimdi: Bu dosyaları kalıcı olarak nasıl sileceğim? İkincisi: Bu
dosyalar nasıl ve neden oluştu? Bu normal midir? İlginize teşekkürler.