[Pardus-kullanicilari] fare ayarlama

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Ara 2006 Paz 13:29:54 EET

On Sat, 23 Dec 2006 17:32:17 +0000
"fatih yilmaz" <mfatihyilmaz2007 at hotmail.com> wrote:

> pardus kurdum.kurduktan sonra işletim sistemi fareyi tanımadı.farem
> com porta takılıyor.nasıl tanıtacağım hakkında bilgi verebilirmisiniz?

 /etc/X11/xorg.conf dosyasının sonuna

Section "InputDevice"
	Identifier "Serial Mouse"
	Driver "mouse"
	Option "Device" "/dev/ttyS0"
	Option "Protocol" "Auto"
	Option "Emulate3Buttons" "true"
	Option "SendCoreEvents" "true"
EndSection

 ekleyin. Fareniz ikiden fazla tuşlu (ya da tekerlekli) ise
Emulate3Buttons içeren satırı yazmayın. Farenizin bağlı olduğu portu da

 COM1 -> ttyS0
 COM2 -> ttyS1
 COM3 -> ttyS2

 den hangisi ise ona göre düzenleyin.

 Section "ServerLayout" kısmına

 InputDevice "Serial Mouse" "SendCoreEvents"

 satırını da ekledikten sonra grafik ortamı tekrardan başlatın. Aklımda
kaldığı kadarıyla yazdım ama sorunu çözüyor olmalı, çözmezse Protocol
parametresini değiştirmek gerekebilir.