[Pardus-kullanicilari] Linux için virüs diye bir problem yok mu ?

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
24 Ara 2006 Paz 12:12:25 EET

Arkadaşım
Linux üzerine inşa edilmiş Pardus virüslerden pek etkilenmez daha doğrusu
linux etkilenmez bunların birçok nedenini alt alta sıralayabiliriz ki en
başta gelen husus çalışma mimarisi açısından windowsdan farklı
oluşudur.Windows da sistemi açtığınız zaman dışarıdan gelecek tehlikelere
karşı tüm program ve dosyalar erişilebilir konumdadır,kısacası benzetme
gerekirse otomatik vitesli araba gibidir sizin veya başkasının gaza basması
yürümesi için yeterlidir.Linux işletim sistemlerinde kontağı açıp
çalıştırdığınızda yalnız motor çalışır siz hangi vitese takarsanız o konumda
hareket olur ki buda çekirdekden çalıştırılan o programdır.Bu aracın
çalışması için bir kontak anahtarı ( o da parolanızdır) gerekliVirüs
yazılımcısı tek tek her kullanıcı için ayrı bir parolaya ihtiyacı vardır ki
o makinede mevcut dosyalara ulaşabilsin.Bu kadar büyük zahmete girmek virüsü
yazan için büyük zahmet.Kaldıkı güvenlik duvarınız+muhtemel virüslere karşı
clamav ınız mevcut.Kısacası Linux için virüs çok zahmet gerektiği için virüs
yazılımcıları bu zahmeti pek göze alıp fazla mesai harcamayı göze
alamıyorlar.Diğer bir konu ise Açık kaynak kodlu oluşu olası herhangi bir
açık geniş bir geliştirici ve gözlemci linuxcular tarafından hemen
yamanmaktadır.Her ne kadar %100 güvenli demek doğru olmasa da winxp ye göre
bu oran doğru sayılabilir.Pardusumuzun virüs muafiyeti verem aşısı olmuş
aşılı bir kişinin kazandığı kadar muaftır.Bilmem anlatabildim mi? İyi hafta
sonları ve bol Parduslu günler