[Pardus-kullanicilari] Internetteki herhangi birinin yerel agdaki bilgisayara ulasmasi...

Yılmaz Bilgili liste at yilmazbilgili.com
23 Ara 2006 Cmt 12:48:32 EET

selim ok wrote On 23-12-2006 12:22:
> Konunun Pardus'la dogrudan alakasi yok ama yapmaya calistigim seyi
> Pardus üzerinden yaptigimdan ve tecrübeli kullanicilardan fikir almak
> icin sorumu buraya soruyorum.
>
> Az önce OpenSSH sunucusunu calistirdim, kendim kendi ip'mi yazip gayet
> güzel baglandim, ama sorun su ki, ip'im yerel ag ip'si yani sanal bir
> ip. Bu yüzden de baska birisinin Ip adresimi yazip ssh sunucuma
> baglanmasi mümkün olmuyor, Internette biraz arastirdim, sanki mümkün
> degil gibi konusmuslar ama, belki bir fikri olan vardir. Bu isi bir
> sekilde yapabilir miyim acaba? Nasil bir adres yada ip vereyim yada
> [...]

1. Modeminizin üstünden 22 numaralı TCP portunu bilgisayarınızın yerel
IP adresine yönlendirin. (port forwarding deniyor buna, aratırsanız diye)

2. O anki gerçek IP adresinizi www.whatismyip.com dan öğrenebilirsiniz.
ssh kullamıcıadı@ip-adresi şeklinde bağlanabileceğinizi biliyorsunuz zaten.

3. Makina başında kimse olmayacaksa no-ip.com dan veya benzer hizmet
veren yerlerden nir hesap açıp işi daha kolay hale de getirebilirsiniz.
ssh selim at selimok.no-ip.com şeklinde.

4. Son olarak root olarak ssh a girilmesini engellemenizi şiddetle
tavsiye ederim.

Kolay gelsin.