[Pardus-kullanicilari] ktranslator

Çağdaş Kayra Akman ckakman at gmail.com
21 Ara 2006 Per 16:13:12 EET

Merhaba,

http://stardict.sourceforge.net/

sitesinde birçok sözlük yer alıyor.

Türkçe - İngilizce ve Türkçe - Almanca sözlükleri

http://stardict.sourceforge.net/Dictionaries_dictd-www.freedict.de.php

sayfasından indirebilirsiniz.

İndirdiğiniz sözlükleri uygun bir klasörde açın. ifo uzantılı dosyayı
kullanarak ktranslator'dan bu sözlükleri kullanabilirsiniz.
Sadece İngilizce sözlük isterseniz

http://stardict.sourceforge.net/Dictionaries_dictd-www.dict.org.php

sayfasında yer alan sözlüklerden WordNet'i (bu Windows altında çalışan
WordWeb'in kullandığı sözlük) ve alt bölümde yer alan Longman, Oxford gibi
ünlü sözlükleri önerebilirim.

Sadece Almanca sözlükler de

http://stardict.sourceforge.net/Dictionaries_de.php

sayfasında. LDaF yeryüzündeki tek ALmanca'yı yabancı dil olarak öğrenenlere
yönelik sözlük.

GNOME kullanıyorsanız başka bir dağıtımda ya da Windows altında, Stardict
programıyla bu sözlükleri kullanabilirsiniz. (Tabi KTranslator'ı da
kurabilirsiniz GNOME altında, ama Stardict daha başarılı bir uygulama bence)

Bu arada Windows altında çalışan MTA diye bir İngilizce-Türkçe /
Türkçe-İngilizce sözlük programı vardı. Bilgisayarımın dual-boot olduğu
dönemde :) Wine ile MTA'yı sorunsuz bir şekilde çalıştırmıştım. O program
kurulum dosyası (exe) değil, ziplenmiş olarak dağıtılıyordu sanırım.
Bulabilirseniz bir yerden Wine ile Pardus altında çalıştırılır sanırım
kolayca.

Kayra Akman