[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.0'dan Pardus 2007'ye nasıl yükseltilir?

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
21 Ara 2006 Per 09:59:31 EET

Faik Uygur wrote On 20-12-2006 21:54:
> Merhaba,
>
> 1.0'dan 2007 sürümüne yükseltmek için bir betik hazırladık. Ayrıntılar
> şu adreste:
>
> http://cekirdek.pardus.org.tr/~faik/blog/?file=pardus-2007-guncellemesi.txt

Bu betik için çok teşekkür ederim. Şu an 2007 kurulumunu tamamlamış
durumdayım. Kurulum ile ilgili birkaç şey yazmak isterim:

1. İlk çalıştırdığımda pisi bir noktadan sonra hata vererek çıktı. Ama
ikinci sefer bütün paket işlemlerini tamamladı. Yani panik yapmaya gerek
yok.

2. """rm /etc/X11/xorg.conf""" satırı """cp /etc/X11/xorg.conf
/etc/X11/xorg.conf.1.0-2007update.backup""" gibi değiştirilse daha iyi
olmaz mı?

3. İki diskime (ext2) ulaşamayınca bayağı uğraştıysam da bir türlü
bağlayamadım bunları. Tabi "Disk Yöneticisi"nin farkına varmamdan
yaklaşık 30 saniye sonra dosyalarıma erişebiliyordum (varsayılan
ayarlarla). Paniğe gerek yok demiş miydim? (betiğin içine not olarak
eklensin)

4. Bu komutların gerçekten işe yaradığını gördükten sonra küçük bir
önerim olacak; belki 1.0 için değil ama sonraki sürümlerde yine böyle
bir ihtiyaç doğarsa bu komutlar python ile çağrılıp (sistem çağrısına
bile gerek yoktur herhalde) pisi olarak paketlense son kullanıcı için
rahat olur. Pisi arayüzünden bu pakedi seçip sistemini güncelleyebilir.

Hala birkaç sorunum var ama onlar da çözülür zamanla.

--
Saygılarımla,
Atamert Ölçgen

www.muhuk.com