[Pardus-kullanicilari] Boot hatası

Eyüp Ersan SÜLÜN eyupersan at gmail.com
20 Ara 2006 Çar 23:19:59 EET

MEB tarafından okullara gönderilen yeni laboratuarlarda Güvenlik Katları takılı..(Deep Freeze benzeri bir işlem yapıyor)..
Bu kartı sökmekle problemi çözmüyorsunuz..Kart kendisini MBR alanına yazıyor..Söktüğünüz zaman kartı arıyor ve bulamayınca
"No Bootable Device" hatası veriyor..Hatta bu kartların takıldığı PCI slotlarıda önemli..Hangi PCI sltounda ise kendini oradan kuruyor
ve oradaki adresler ile kesmeleri (IRQ) kullanıyor..Farklı bir PCI slotuna taktığınızda yine hata verip problem çıkarıyor..
Madem garanti dışılığı göze aldınız, Tavsiyem;

- Önce bu kartı sökün bilgisayarınızı formatlayın..Diskinizi bölümlere ayırın..Bölümlerden birisi FAT32 olsun..
- İlk bölüme Windowsu kurun..
- Windows kurulduktan sonra FAT32 olarak ayırdığınız dosya bölümüne Pardus kurabiliyor olmanız gerekir..

Başarılar..

Eyüp Ersan SÜLÜN
MEB Eğitici Bilgisayar Formatörü
Elektronik Teknik Öğretmeni