[Pardus-kullanicilari] Amarok Parça İsimlerinde Türkçe Karakter Sorunu

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
20 Ara 2006 Çar 16:07:37 EET

Wed, 20 Dec 2006 05:59:07 +0200, "HAKAN ARIN" <hakanarin at gmail.com> :

> Amarok Parça İsimlerinde Türkçe Karakter Sorunum var. Acaba
> yapmadığım başka bir ayar mı var. Ayarlardan yazıtiplerini kontrol
> ettiğimde Türkçe desteği olan yazı tipleri olduğu belli. Peki eksik
> yapılan şey nedir. Karakter kodlaması seçeneğide yok ki iso ya da
> Türkçe seçeneğini seçeyim.
Saniyorum tag'lariniz eski id3v1 biciminde kaydedilmis, id3v2'ye gecis
yapmaniz gerekebilir.

Contrib deposunda Easytag isimli bir yazilim var, onunla bir mp3
dosyalarinizin okuyup kaydedin. Daha sonra hem Amarok ile hem de
Windows altindan duzgun okuyabiliyor olmalisiniz.

Eger bu sekilde sorununuz cozuluyorsa, Easytag toplu olarak bu islemi
kolayca yapmaniza olanak tanir, tum arsivinizi kolayca
donusturebilirsiniz.

Contrib deposunun ikili paketleri su anda olusturulmuyor, o yuzden
Pisi'nin derleyerek kurmasi gerekecek. Komut satirindan,

pisi bi
http://svn.pardus.org.tr/contrib/applications/multimedia/easytag/pspec.xml

isinizi gorecektir. root olmayi ya da komutu sudo ile calisitirmayi
unutmayin.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693