[Pardus-kullanicilari] Iso dosyasını nasıl değiştirebilirim

Mustafa Kılıç mmustafakilic at gmail.com
20 Ara 2006 Çar 01:55:15 EET

20 Ara 2006 Çar 00:41 tarihinde, Akın Ömeroğlu şunları yazmıştı:
> Arkadaşlar pardus iso dosyasında kurulum için modifiye etmem gereken bir
> kaç satır var bana iso dosyasını nasıl açıp modifiye edebilceğimi
> anlatabilir misiniz

1- Pardus İSO dosyasının bağlanacağı "pardusiso" adlı dizi oluşturun.

2- Elinizdeki İSO dosyasını şu komut ile "pardusiso" adlı dizine bağlayın.
"sudo mount -t iso9660 -o loop Pardus-Kurulan.iso pardusiso"

3- Üzerinde değişiklik yapabilmek için "pardusiso" dizinini "pardusiso2"
dizinine şu komut ile kopyalayın.
"sudo cp -R pardusiso pardusiso2"

4- "pardusiso2" dizininde kullanıcı olarak yazma hakkınız olması için şu
komutu çalıştırın.
"sudo chown -R kullanıcıadı:users pardusiso2"

5- İso dosyasını "pardusiso" dizininden şu komut ile ayırın.
"sudo umount Pardus-Kurulan.iso pardusiso"

6- Yapmak istediğiniz düzenlemeleri ve değişiklikleri, artık "pardusiso2"
dizini içinde yapabilirsiniz.

7- Düzenleme işiniz bittiğinde, "pardusiso2" adlı
dizinden, "Pardus-2007-Duzenlendi.iso" dosyasını oluşturmak için şu komutu
çalıştırın.
"sudo mkisofs -R -b
boot/grub/stage2_eltorito -no-emul-boot -boot-load-size -boot-info-table -o
Pardus--2007-Duzenlendi.iso pardusiso2/

8- Teoriktir. Denemedim.

9- Bitti.
--