[Pardus-kullanicilari] Pardus Disrowatch'ta

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
18 Ara 2006 Pzt 13:23:56 EET

Sun, 17 Dec 2006 22:53:20 -0800 (PST), Bahtiyar GUL
<bahtiyargul at yahoo.com> :

> Bu kriterler çerçevesinde aslen bir LFS projesi olan ve bir
> dağıtımdan çok meta-dağıtım olma özelliği gösteren Gentoo aşağıdaki
> nedenlerden dolayı Uludağ GNU/Linux dağıtımının bir süre üzerinde
> evrimleşeceği Kuluçka Dağıtımı olarak seçilmiştir.
> Tahmin ediyorum Emin Bey buna benzer bir yazi yuzunden bu sonucu
> cikardi, aslinda en azindan ben boyle bir sonuc cikardim. Bu yazi
> bunu ifade etmiyor mu? Cunku ben de insanlara "Pardus Gentoo tabanli"
> cumlesiyle tanitim yapiyordum.
Etmiyor aslında.

Kuluçka : Civciv çıkarmak amacıyla yumurtaya yatmış veya yatmak üzere
olan dişi kuş veya kümes hayvanı, gurk.

Kuş / kümes hayvanı civcivi doğurduktan sonra artık civciv kendisi
büyümeye başlar ve zamanla anne ile bir bağlantısı kalmaz :)

Aynısı kuluçka "dağıtım" için de geçerli. Gentoo, Pardus 1.0 öncesinde
Pardus'a gelişme için gerekli ortamı sağladıktan sonra Pardus büyüdü ve
artık kendi yoluna devam ediyor.

Benzer durum birçok dağıtım için geçerli. Örneğin SuSE, Slackware'in
üzerinden evrimleşmişti. Ama bugün SuSE Slackware tabanlıdır
diyemiyoruz.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693